Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Tossor till kalla tassar!

Av Pottipotti - 27 november 2010 10:09

Har sytt ett par tossor till Twix kalla tassar... Dom värmer gott nu när kylan har kommit!



Otroligt nog vänjer dom sig väldigt fort att ha tossorna på sig, är även bra att ha tossor i akutlådan om dom råkar skära sig i tassen, eller tex har eksem, då kommer dom inte åt partiet med dom vassa klorna... Användings området är stort!


 
 
Kerstin

Kerstin

27 november 2010 11:05

Snygga tossor till fina tassar...så smart! Vår lilla duracell hinner inte märka att det är kallt för han står liksom aldrig stilla!
Önskar er en skön 1:a Adventshelg! Brist på snö har vi i alla fall inte!
Kram :)

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Pottipotti

27 november 2010 12:19

Jag kan lugn säga att det är en duracell här hemma med... Men eftersom matte har tagit bort all päls från lilleman blev det en aning kallare än tidigare...

Jasså mycket snö! Här är det knappt 1 dm, fast det tycker jag är skönt :)

En fin 1:a advent till er med! Kramkram

 
Kerstin

Kerstin

27 november 2010 19:15

Ja det kommer säkert att behövas ett par tossor och en lite jacka på lilleman här med efersom hans päls ska väck nu till veckan...stackarn!
jag tror det snöat 40 cm här på en dag och så har det snöat i 3 dagar nu.
Usch man blir lite less!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Pottipotti

28 november 2010 09:17

Ja med all säkerhet, men så skönt det är när pälsen är väcke... Tur det finns kläder åt dom, som håller kroppen varm och musklerna blir inte lika stela!
Va 40 cm Och snöar än!!! Förstår att ni blir less! Här har kylan bitit sig fast... ligger mellan -15 till -20 grader!

Håller tummarna att det slutar snöa snart för er! Kramkram

 
Nina och Alvin.

Nina och Alvin.

27 november 2010 22:16

Vad händig du är! Skönt för Twix och sedan slipper du snöbollarna mellan trampdynorna som de brukar dra in. ;-) Alvin trivs inte alls med kylan även om han tröja på sig. Han kan klättra lite i ett träd med sedan springer han med ilfart hemåt. Hans ras saknar helt underull så det blir nog lite kallare än för andra djur.

Hoppas att allt är bra med er! Kram!

http://alvintheboss.blogg.se

Pottipotti

28 november 2010 09:12

Stackars lille Alvin som fryser så... Jasså dom är helt utan under ull?!... Ja nu när Matte (jag) har klippt ner Twix fryser han också en hel massa som han aldrig har gjort förr !

En underbar 1:a advent önskar vi er! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards