Alla inlägg den 17 november 2010

Av Pottipotti - 17 november 2010 11:52

Är i valet och kvalet, ska jag klippa ner Twix eller inte...Från den här snygga frillan...

Kanske till någon som påminner om denna...

 

Fördelar och nackdelar mot arbetar varandra så det förslår... Behöver inte hålla på med pälsen lika mycket, han kan rejsa, bada och busa hej vilt utan att få en hel massa snöbollar runt benen om det är blidväder... Tovor vid ute bad...Inte bada och fönas var eviga vecka, utan man kan dra på det... Behöver inte vara lika rädd om pälsen bara bada på ute, hur mycket som helst utan en massa pälsvård efteråt...


Men om jag klipper ner honom kan jag inte ställa till våren/sommar om lusten skulle falla på igen...Han har gått toppen bra i ringen med ett cert... ( Javisst ja, utställnings resultaten ska ju skrivas in... Har glömt ) Han är fin.... Han passar så bra i sin frisyr nu, men det vet ju inte han om utan bara jag... Pälsen tovar, men inte farligt mycket, lätt att reda ut... Så hur ska jag gör... Ha pälsen kvar eller klippa ner, det är frågan...


Största nackedelen jag ser nu, är till våren då vi är i fjällen 5 veckor utan bad och klipp... Det blir en massa jobb, massa tovor och sliten päls, kommer den då att hålla sig bra i ringen när utställnings säsongen börjar... Jag är ruskigt petig då det gäller hans päls, men tycker att han är hund först och främst... Han ska få göra allt som sig bör som hund... Rejsa, busa, bada, leka, träna m.m...Nåväl, tiden lär väl utvis om han har kort eller lång päls kvar, men det lutar dock åt kort...


Det snurrar...




Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards