Alla inlägg den 22 november 2010

Av Pottipotti - 22 november 2010 22:42

Här kommer sommarens resultat som jag inte har satt in än, perfekt sysselsättning när man inte kan sova!


Vi var på en 2 dagars utställning i Oulo Finland, första dagen var rörig och det blev missuppfattningar, missade att tävla i bästa han hunds klass, ring sekreteraren hämtade oss och vi skyndar dit, men fick ändå inte vara med, vi kom försent... Då var jag inte så glad och lycklig, men men det är glömt nu... Svårt när man inte förstå språket!


Det var Lisbet Sandberg som var snäll och ställde han åt mig både lördag och söndag!


 


Unghundsklass 10 Juli 2010 i OULO Domare: Petru Mountean från Rumänien


16 months old male, could be more maskuline in general apperance, for his size he has a good heade, correct bite, well set ears, compact in body, could be stronger in quaters, good coat and pigmentation, Correct in movemeant


 


Blev endast ett Ck denna dag eftersom vi missade bästa hanhunds tävlan!


Unghundsklass 11 juli 2010 i OULO Domare: Rita Reymiers Belgien


16 months, correct bite, nice head & expression, excellent brisket for her age, good topline & tailset, nice hindquters, moves typically, has to stabilaze in front.


   3:E BÄSTA HANE MED 



Unghundsklass 17 juli 2010 Piteå Sjulnäs Domare: Mrs Ros Bacich


Handler: Stina Ryytty Holmbom


 

Foto: Helena Whalström


16 month black with good type and balance the front is forward place. Coudl be moore angulated in front and rear, movements are sound and balanced but could heave moore extention. The head was good expr with good dark eye but could be longer head.


  samt BHKL - Reserv




Unghundsklass 18 juli 2010 SPK Överkalix Domare Birgitta Svarstad


Handler: Stina Ryytty Holmbom


   


Utm helhet och balans, välformat huvud, bra uttr, välansatta öron, godresning, mkt bra kropp för sin ålder, välställt kors, starka benoch tassar, balrörelser Mkt bra päls med svärta.


  BHKL 3


Junior klass 25 juli 2010 Kemi Finland Domare: Tarmo Virtelä Finland


Han tävlade med öppen klass hanarna, sen rättade dom till felet... Inte illa för en Junior hane eller hur:)


Den svenska översättningen från finskan:

Huvudets helhet skulle kunna vara längre. Bra bett. Bra öronlängd. Ljusa ögon. Aningen kort hals. Bra framvinklar. Svagt förbröst. Vackra tassar. Bra kropp. Bra svans och bakdel. Vacker päls. Bra rörelser. Allert och piggt uppträdande.



Pää voisi olla kokonaisuudessaan pitompi. Hyvä purenta . Hyvä korvien pituus. vaaleat silmät. Lyhmehkrö kaula. Hyvat etukulmat. Niukka eturinta. Kauniit tassut. Hyvä runko. Hyvä hänilä ja takaosa. Kaunis karva. Hyvät liikkeet. Reipas käytös.


HOPPAS ATT JAG SKRIVIT DETTA RÄTT NU BARA :)


  3:E BÄSTA HANE MED   


Sista utställningen för detta året var i Täfteå


Unghundsklass 12 sep 2010 SPK Umeå/Täfteå Domare: Stephen Wheeler


Handler: Stina Ryytty Holmbom


  Foto: Hanna Lovén


Flott svart hane m mkt bra balans. Bra huvud, skulle önska bättre uttryck. Bra halslängd Mkt bra ö-linje Bra svansansättning Baalanserad vinling, framställ och bakställ Mkt bra rörelser.


  men oplacerad i BHKL


Jag är mycket nöjd över sommarens resulltat i ringen, Twix har verkligen visat upp sig... Tusen tack alla ni som har hjälpt mig, ett extra stort tack till dig Stina för din handling hjälp, du är en klippa :)


Det finns säkert ett och annat stavfel, hoppas att ni har överseende över detta!


Vill du läsa om Twix andra utställnings resultat kika då in här!

Av Pottipotti - 22 november 2010 10:54

Jag sov på saken och kände att allt skulle bort... Skönt att jag äntligen vågade fullt ut, en befrielse rent utav... Vi har fått en söt liten rått pudel i familjen, fast en mycket lycklig sådan :)


 

Han blev helt facinerad av sig själv och sin svans... Han skuttar och leker som aldrig förr... Har nog aldrig sett den glädjen hos honom förr... Och vilken glädje jag och min kropp känner, som slipper ta hand om all denna päls... Kan lägga min ork på roliga saker ihop med Twix stället för på all pälsvård!


 

Visst hade det varit roligt att ställa ut honom och hoppas på ett championat, men min ork finns inte riktigt till det just nu... För mig är han en champion med eller utan rosett och titel...

 

Jag känner mig så glad över beslutet när jag ser hur lycklig Twix blev...Bara vänja sig att ha en liten råtta pudel i familjen :D:D:D, en mycket söt och lycklig sådan som springer runt här hemma, är Twix lycklig är jag det också :)


Nu ska jag göra lite jul fint här i bloggen, på återseende! Kram




Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards