Alla inlägg den 30 november 2010

Av Pottipotti - 30 november 2010 21:15

En ny funnen vän!


 

Av Pottipotti - 30 november 2010 09:58

Jag sätter stort värde i aktivering som ger mental stimulans, Twix äter frukost i skålen, men får jobba för att få middan på olika sätt... Här visar vi 3 olika sätt!


     


Här håller han på med Dog smart som denna heter, jag är alltid med honom när den ska användas... Här gäller det för honom att nosa sig fram till maten och plocka upp klossarna med munnen, man får vara observant så dom inte börjar bita i klossarna. Den här ligger från ca 225 och uppåt i pris, beror på var man inhandlar den.

Mera om Nina Ottossons aktiverings saker finns att läsa om  här!



Allt behöver inte kosta, det enda som kostar här är tejpen! Här har jag satt mat i en toa rulle, ökat svårighets graden succesivt... Nu mera får han sätta sig, vänta tills jag gömt toa rullen, sen får han varsågod av mig, här får han både använda nosen och dessutom kämpa för sin middag, dels leta upp den och sen kämpa för att få ut maten!



Här har jag satt mat i en aktiverings boll som låter, den heter Snacky... Här gäller det att komma underfund med hur man får ur det goa... Han puttar med nosen och använder även tassarna om den rullar fel... Här låter jag han arbeta själv, men håller ett öga så han inte börjar bita i den :) Denna ligger i pris från ca 100 och uppåt beroende på var den inhandlas!


Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards