Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Än mera extrem!

Av Pottipotti - 22 november 2010 10:54

Jag sov på saken och kände att allt skulle bort... Skönt att jag äntligen vågade fullt ut, en befrielse rent utav... Vi har fått en söt liten rått pudel i familjen, fast en mycket lycklig sådan :)


 

Han blev helt facinerad av sig själv och sin svans... Han skuttar och leker som aldrig förr... Har nog aldrig sett den glädjen hos honom förr... Och vilken glädje jag och min kropp känner, som slipper ta hand om all denna päls... Kan lägga min ork på roliga saker ihop med Twix stället för på all pälsvård!


 

Visst hade det varit roligt att ställa ut honom och hoppas på ett championat, men min ork finns inte riktigt till det just nu... För mig är han en champion med eller utan rosett och titel...

 

Jag känner mig så glad över beslutet när jag ser hur lycklig Twix blev...Bara vänja sig att ha en liten råtta pudel i familjen :D:D:D, en mycket söt och lycklig sådan som springer runt här hemma, är Twix lycklig är jag det också :)


Nu ska jag göra lite jul fint här i bloggen, på återseende! Kram




 
 
Svärdottern

Svärdottern

22 november 2010 12:04

ojoj:) Nu vart han kort hårig och sååå söt han ser ut.. Men ovant sen så ser han så så mkt minder ut ju :D:D Men skönt att du och trivs med ditt beslut och att twix blev glad :)

KRAMAR på dig Svärmor!

http://sandstorm.bloggplatsen.se

Pottipotti

22 november 2010 12:09

Hej sötnos :)

Javisst blev han annorlunda, men väldigt lycklig och busig :)

Idag får du hem ditt hjärta, härlig mysig, ja hell underbart antar jag, önskar er en toppen mysig dag/kväll.

Kram till min allra käraste sonahustru :)

 
Ingen bild

Elisabeth

22 november 2010 12:11

Men duuu... Han är ju bara hur söt som helst!!
Nu tänkerjag definitivt inte visa honom för den kärlekskranka hemma... ;)
Så skönt för dig att du tog steget, det var bra gjort av dig!
Hunden sitter ju faktiskt inte i pälsen, eller hur!
Det är precis som mina när de är nyklippta, de bara älskar det gammeltanterna!
Stora kramar till dig!!

Pottipotti

22 november 2010 13:34

Javisst blev han :D Känns helt underbart! Jag skulle någ låta bli att visa snyggingen för Ronja ;) Dito för Twix... Dom föll ju som sagt för varandra och det inte lite :D

Helt rätt hunden sitter inte i pälsen!

Ja dina "gammel tanter" är ju helt förtjusande i sina frisyrer!

Stor stor och åter igen stor kram till dig med vännen...

Psst, vi måste höras av på telefon någon dag!

 
Ingen bild

Ann-Kristin

22 november 2010 13:43

Nu fick du en ny hund, till utseende i varje fall, men bra beslut med tanke på din hälsa, men det är ju samma Twix ändå, hans hjärta och sinne är ju kvar, samma hund. Njut nu av detta beslut, som sagt det växer ut relativt snabbt. Då blir han en lockig mysing igen, men inte i behov av ständiga bad och pälsvård. Sköter om Er nu!! Kramisar från oss!!

Pottipotti

22 november 2010 15:40

Ja, det kan man lugn säga att vi har fått :) Hajar till både en och två gånger när vi ser honom :D

Javisst är han Twix med eller utan päls och det är ju tur det :)

Känns oerhört skönt, ångrar mig inte för en sekund...

Ha det allra bäst ni med!
Kramkram till er alla från oss

 
Ingen bild

Maria L

22 november 2010 19:11

Du fick ännu en ny hund. Visst är det konstigt i början, men man vänjer sig himmla fort. Sen så växer pälsen fortare än vad man tror. Ska bli roligt att träffa er imorgon. Kram

Pottipotti

22 november 2010 19:38

Ja, tänk en ny hund varje dag :D Pälsen den växer och det fort, han är ju lik sin Morbror Miloo i det avseendet :)

Det ska bli hur roligt som helst att träffas i morgon, håller tummarna hårt att det inte blir för kallt!

Kramkram

 
Pirkko

Pirkko

24 november 2010 17:26

:-)) Härligt! Nu ser Twix ut som Mozart och Sibelius ... Jag vet precis hur det känns att ta steget och raka av dem all päls! :-)
jag sparade också en "mössa" först, men sen åkte den också! :-)
Det var riktigt roligt när folk utbrast: "Nej, vad söta ... vad är det för ras?"
Dem är så snygga i frisyr, men allra snyggast helt nerklippta! :-)
Tänk vad skönt att inte behöva borsta tovor ... och vad lätt man hittar fästingarna!
Nu får M&S massage varje dag istället för tovutredning ... mycket skönare, säger de! :-)

http://www.pirkkohakkarainen.se

Pottipotti

24 november 2010 17:44

Ja det känns verkligen hur skönt som helst :) Kunde inte klippa ner allt på en gång... Men dagen efter var det tov utredning igen och då kände jag, nä har jag tagit bort utställningsfrillan, är det lika att ta bort allt det andra :) Ångrar mig inte för en sekund... 1/2 med bad blåsning och klippa bort lite längre hår, massor med ork till roliga saker med Twix... Är så mycket bättre än 3 timmar och sen ingen ork kvar!Mysigt med massage i stället för tov utredning... Ja, pudlar är verkligen fina kort klippta...

Jösses, det blev en hel roman mitt svar till dig :D

Ha det allra bäst och gossa om grabbarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards