Direktlänk till inlägg 4 december 2013

WOW - Andra inlägget på bara någon dag!!!

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att fota med denriktiga kameran saknar jag så oerhört, men det är allt för lätt att ta fram telefon och ta en bild fast dessa bilder går ju inte att jämnföra på långa vägar... Tyvärr vinner oftast telefonen kameran, men dessa bilder som jag nu lägger ut är tagna med min Nikon :)


 


Som jag så ofta säger nåväl det ger sig väl till slut det här med bloggandet, och det lär det nog göra också. Sen FB och Instagram kom så får jjag en känsla över tt dessa har tagit över mer och mer och att bloggande är näst intill ute nu fr tiden vilket jag tycker är jätte tråkigt... När jag nu äntligen är här för andra gången denna vecka så kan jag ju lika gärna låta fingrarna knappra lite fram och tillbaka och se var det bär hän... Kan hända att jag blir smått irriterad över mig själv att jag märker att jag bara mer och mer tappar en bokstäver att dom hamnar huller om buller i orden, detta har kommit än mera pga av alla blodförgifningar jag haft... Synen hörsen minnet och mycket annat har blivit mer förvärrat av dessa TYVÄRR!!!


Senast jag var nära att få en blodföegiftning ( Sepsis ) igen var förra veckan, så nu äter jag en häst kur antibiotika, men jösses så trött jag blir av den och att hela tiden var så  här sjuk, fast det kunde man inte tro i natt. nä i natt har jag inte fått många timmars sömn, men kroppen är väl inte riktigt så snäll med mig som jag önskar...Kanske tur att dom ringde och sa bort urologen idag pga av sjukddom sitta där med ögonen i kors och inte fatta så mycket av vad som sägs är kanske ingen ide' :) 


 


Skämt å sido, vill försöka fara och hälsa på min älskade Mamma och Hennes Gubbe i stället det var allt för länge sen vi sågs sist... Saknar dom så oerhört och det gör min  

Nä kära cyber världen nu ska jag ta och dricka mitt kaffe innan jag måste skära det med med kniv har en förmåga att alltid dricka mitt kaffe hur kallt som helst fast jag skulle behöva dricka det medans det är varmt eftersom jag fryser som attans...


 


Ja ja det blev ett inlägg i alla fall och ni jag hoppas ni tar orden som hoppar lite hit och tid som det är och att det här inlägget är som det är :) Men en sak är då säkert det var riktigt riktigt roligt, att fara med fingrarna över tangenterna igen, trodde inte alls att några ord skulle komma, så får vara nöjd över att detta!!!


   Kramkram på er alla goa där ute <3

 
 
Ingen bild

siwan

4 december 2013 09:01

Hej
Låt bloggen vara kvar, den e ju som en öppen dagbok
Man får skriva av sig å dela med sig till folk
Vissa som läser kanske behöver den styrka du ger
Dom inser att man måste försöka leva livet hur tufft de än e
Den viljan har du, du har livet å glädjen hur svårt de än e
Kramar

 
Ingen bild

Pirkko

4 december 2013 11:48

Så roligt Anneli att läsa i din blogg och sitta länge och beundra dina fina foton!
De känns så levande ... Kram

 
Ingen bild

Linda

4 december 2013 11:48

Jätte roligt att läsa det du skriver på din blogg och du knäpper så fina bilder :-). Saknar dig verkligen och skulle vara så roligt att träffa dig<3. Kram kram kära du <3

 
Ingen bild

Ann-Kristin

4 december 2013 21:40

Så härligt att få se att du skriver på bloggen i gen och med dina fantastiskt härliga foton du tar kring vardagen, jag tror det är bra kulturskatt om vi fotade mer vardagshändelser som vi är dåliga på att fota. Oftast ska det vara någon typ av kalas etc. för att vi tar ett foto, hellre mer av vardagaslivet som är så stor del av våra liv. Ursäkta lite dumt surr som kanske inte direkt hör hit. Blir jätteglad att du fått lite ork och lust till att blogga, det värmer nog många av dina trogna läsarvänner. Kram och ha det gott vännen, nu har jag endast 7 dagar kvar tills de sätter kniven i mig! Kramisar i massor till fina vännen Anneli

 
sus

sus

19 december 2013 19:12

Åh så fina och stämningsfulla bilder!
Vår Ludde fyllde 16 innan Lucia, han är pigg och levnadsglad. Men synen är väl sisådär och hörseln (det vet väl alla som har hund att jyckarna hör dåligt 'skratt') Men bara jag öppnar kylskåpsdörren så står han där och viftar på svansen.
Så länge Ludde verkar frisk och glad får han hänga med, men jag har lovat mig själv att när lågan har släckt så ska han få somna in med värdigheten i behåll.
Önskar dig och de dina en fin julhelg och förresten kul att du är tillbaka i bloggspace igen, du har varit saknad ska du veta. Är väl för övrigt inte världen mest effektiva bloggare heller 'skratt'
KRAN! hmm
KRAM!!!!!!!!!!

http://susidus.minatankar.nu

Pottipotti

28 december 2013 20:42

Underbart ljuvligt i mina öron att höra om Ludde och tänk 16 år och så pigg :) samt att jag tycket att du tänker så sunt över att när du ser att lågan släcks ner så är det dags för honom att komma vidare ...Blev jätte glad över att höra av dig och tack för att du tycker om mina bilder :) Ja jag fick upp bloggadet för en stund och kom precis på att jag kanske skulle sätta ut julkortet så här efter jul...Hmmm ja jaa bättre sent än aldrig eller hur ;)

Att blogga är jag ur usel på som synes, vilket känns oerhört tråkigt eftersom när jag väl sätter mig er så knappar med fingrarna på tangenterna, så åker fingrarna automatiskt .. Men men får väl skylla lite på att hälsan inte riktigt är med mig...

Jätte härligt att höra av dig och pussa om 16 åringen från oss och många God fortsättnings kramar och ett gott slut och gott nytt år

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Av Pottipotti - 27 januari 2013 08:59


Jag ligger nu inne på lassa som dom flesta redan har förstått... Tänkk att på tisdag har jag varit här i 2 veckor, kan det verkligen stämma... Måste kolla av det, men ska nog vara piggare innan jag gör det... Har tjatat om hur UNDERBAR personalen är ...

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards