Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Kämpigt just nu!

Av Pottipotti - 18 oktober 2011 21:02

Just nu känns livet kämpigt… Jag borde kanske känna annat eftersom jag har vunnit mitt liv tillbaka, för utan kortisonen hade jag inte klarat mig… Jag börjar från början… Det här är inte något jag kanske borde tala om, men Varför frågar jag mig själv ska jag inte kunna ge mig hän åt mina känslor i våran egen blogg… Bloggen är ju en dagbok fast öppen… Ingen behöver läsa om dom inte vill… Just nu behöver jag få ur mig min sorg, ledsamhet och ensamhet… Ja allt som känns rörigt i mitt inre… Jag vill kunna jobba, ha arbetskamrater, känna ååå nu är det fredag och ledig helg…  Känna ett värde, få en lön, inte ha fler sjukdomar som jag ska lära mig tackla och förstå…


Jag tycker utan att klaga att jag hade nog med min svåra astma och kroniska smärta som kan sätta mig till och från i rullstol… Men tydligen var det inte så… Bara sen efter jul i år har jag 2 nya sjukdomar att tackla och lära mig leva med och nu det sista med blodsockret som är en gåta för både mig och läkare… Än har jag inte fått något svar, försöker att inte tänka på vad det kan var, men går man mest hemma är det svårt att inte lägga fokus på det… Dessutom har jag fått fel på binjurarna och hypofysen, har kortisol brist, vilket innebär att jag måste äta kortison resten av livet… Har ett halsband och ett papper med mig var än jag är, för om något händer är det livsviktigt att jag får kortison… Blir jag sjuk eller stressad så ska kortisonet ökas… Tar det dagligen 3 ggr per dag… Nyligen fick jag även veta att jag har B12 brist som också gör att jag åter igen måste medicineras dagligen livet ut…


 


Usch det känns jobbigt att skriva detta, lämna ut mig, vill inte klaga, men känner mig rätt nere… Vilken tur säger jag att det finns en familj i mitt liv, en underbar man som står vid min sida och kramar mig då jag behöver det som mest… Pudelkillar som pussar mina tårar som trillar på min kind… Underbar söner som gör mig hel och flickvänner som får mig att må bra…  En underbar Mamma, Syster, Svärmor och annan släkt som jag inte skulle vilja vara utan och vänner vid min sida!


Fast i allt detta är man trotts allt ensam… Så jävla ensam och ledsen… Man kämpar mellan hopp och förtvivlan… Jag försöker peppa mig själv, men just nu har jag inte ens den orken… Fast det är väl så att allt går upp och ner… För att kunna känna glädje, känner man även sorg, Skratt och gråt… Ilska och glädje… Det är väl så med livet… Jag vet att jag kommer mig upp igen det har jag alltid gjort… För kämpa det är något jag har fått lära mig att göra sen barns ben… Fast det känns tungt att alltid behöva kämpa, ibland önskar jag att livet kunde flyta på så där underbart… Bara för en stund… Kunna andas emellan, för som det är nu så hinner jag inte riktigt det!






 
 
Ingen bild

Ingela Berglund

18 oktober 2011 21:21

Hej min vän! Naturligvis ska du få lufta dina tankar och känslor i din egen blogg! Å visst måste man få vara ledsen, arg, irriterad, "gnällig" och allting annat som man kan vara. Ingen kan känna det just du känner, varje upplevelse är unik... Jag VET att livet ibland kan vara ett rent helvete och det är verkligen tur att man har sina nära och kära, för hur skulle man annars orka med alla bakslag? Jag kan förstå att det känns tungt just nu MEN jag tvivlar inte för en sekund att du kommer att fortsätta kämpa som du alltid har gjort <3 Många kramar till dig // Ingela

Pottipotti

21 oktober 2011 08:16

Tack snälla Ingela för dina fina och kloka ord...

Jo du vet ju också allt för väl att livet åker berg och dalbana...Kropp kan verkligen ställa till elände, men hur det än är så kommer man alltid tillbaka!

Kram och tack för att du skrev

 
Ingen bild

Ann-Kristin

18 oktober 2011 21:59

Men oj så tråkigt du känner att dit liv är just nu, du vet ju att vi är många ut i etern som tycker att du är en otrolig kämpe, kämpar kommer upp igen ,faller ner av någon anledning, snart är hon uppe igen denna otroligt kämpaglada tjenen, omtänksam om alla omkring sig och hundarna i ditt liv, otrolig stark som du är, det är så¨synd att du ska måste känna så här mest hela tiden, vi alla lider med dig, tänker ofta på dig, jag blev tårögt när jag läste detta, du är så stark och skriva om det, tror att det är bra att få skriva ut hur man känner det, ofta är det lätt att någon som möter dig säger säkert du ser så pigg ut, det syns inte allt utan på hur du kämpar dig igen dagarna. Många stärkande kramar till dig från mig, kramisar i massor. God natt! vi hörs! vännen

Pottipotti

21 oktober 2011 08:18

Tack för dina fina ord Ann-Kristin som stäker och hjälper... Känner mig så glad över att ha en sån fin vän i dig

 
Kerstin

Kerstin

18 oktober 2011 22:22

En jättekram skickar vi allihopa härifrån oss till dig och de dina...Tack för att du delar med dig!
Du är en riktig fighter och det kommer styrka ur dina ord...en kämpare som inte ger upp, beundrar dig!!!!
Tycker så mycket om att läsa om allt ni gör och att se dina vackra bilder som du bjuder på i din blogg!
KRAMIZAR!!!!!!

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

Pottipotti

21 oktober 2011 08:23

Kramen satt fint... Hjälper

 
Svärdottern

Svärdottern

18 oktober 2011 23:54

Jag är glad att se att du kan ventilera dig här på blogg, kan vara skönt att få ut sina ilska och sin sorg för är ju inte bra att gå inne med den. Även om andra läser eller inte läser detta inlägg så har du ju fått ut det du känner.

Kanske får du oväntade reaktioner hos folk som inte är van att du skriver om den själv.

Jag tänker på dig och skickar en massa styrka till min underbara svärmor!! MÅNGA KRAMAR

http://sandstorm.bloggplatsen.se

Pottipotti

21 oktober 2011 08:26

Ja det var ett svårt beslut om jag skulle ventilera eller inte, jag är inte så van att göra det i bloggen... Men tänkte bära eller brista och alla har skrivit så stärkande och hjälpande kommentarer som gör mig så glad och mera hel

 
Pirkko

Pirkko

19 oktober 2011 11:54

Tack Anneli för att du delar med dig av dina tankar och känslor!
Vad jag förstår så borde det vara naturligt att tala om både "glada" och "ledsamma" ting i t ex en blogg.
Inte så att jag söker sorger och ledsamheter, men jag vill heller inte stoppa huvudet i sanden när jag ser dem.
Det är omöjligt att sätta sig in i hur du har det.
Jag förstår ändå att du känner hopplöshet emellanåt.
Jag vet inte vad jag ska säga, men jag hoppas att du fortsätter att tala om sånt du tycker är jobbigt att tala om.
Kanske kan det kännas lättare ...
Det finns så mycket roligt, mysigt och busigt att titta på och läsa om i din blogg, så du behöver inte ens tänka tanken att du gnäller.
Skickar Bamsekramar och en förhoppning om att du snart mår bättre. :-)

http://www.pirkkohakkarainen.se

Pottipotti

21 oktober 2011 08:32

Tack Pirkko för dina kloka stärkande ord

 
Ylva

Ylva

17 december 2011 23:40

Har läst hur jobbigt du har det Anneli.
Förstår att vissa dagar känns allt orättvist att du ska drabbas av allt detta plus att du mist unga hundar.
Men du har en kämparglöd som gör att du står ut och en underbar familj och dina små vovvar.
Jag önskar att du får hjälp så du mår bättre.
Sänder många varma kramar till dig.
Kramis Ylva

http://www.ylvaspudlar.com

Pottipotti

18 december 2011 08:55

Ja livet är lite upp och ner, samt inte alltid så rättvist, men det är bara att kämpa på och hoppas att man får medvind ibland... Tack snälla Ylva för dina värmande ord...

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards