Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Morgon Surr - Rally!

Av Pottipotti - 11 oktober 2011 07:42

Morrn morr, det hänger regn och grådis i luften, man blir mera chockad ifall det är lätt molntäcke som skulle visa sig...  Jag tror minsann inte att det går en enda dag utan att vi har regn stänk i luften...Jag gillar hösten men tyvärr har man inte kunnat njuta av dig speciellt mycket i år.


Nu är dom flesta löven fallna från träden... Och vintern har börjat rusta sig tror jag om inte annat känns det så i kroppen... I natt har inte frosten bitit sig fast, vilken känns bra med tanke på hur blött det är... Hoppas att det hinner torka upp lite innan minusgraderna biter sig fast...


 


Jag är på vippen att känna mig hängig igen, antar att det är den fuktiga luften och våra skogs prommisar i helgen som inte riktigt min allergi/astma och kropp gillar... Blir allt lite less då jag ska få efterverkningar när man gör roligheter, kan inte öka mina medicin mera eftersom jag har max dos förutom krotisonet, men jag ser tiden ann innan jag måste öka det!


Apropå roligheter... Nu har jag skrivit ut alla nya skyltar till Rally-Lydnaden som finns HÄR, dom gamla jag hade gällde tyvärr inte... Så nu måste jag inhandla mera laminerings fickor och ska dessutom göra skyltar i fickformat som man kan ha med sig var än man är :) Har kollat runt på nätet efter olika skylt hållare... Troligen blir det dom HÄR i aluminium jag inhandlar, finns även dom HÄR man sticker ner i marken som är billigare och lättare attt ta med sig, men man blir lite begränsad eftersom det inte alltid är stickbart i marken. Är det någon annan som har ett bra förslag på skylthållare till rimligt pris, så tar jag tacksamt emot det?...


 


Håller som bäst på att träna in handtarget med Ice, tyvärr vill han gärna bita mig i handen då han ska följa den... Är det någon som har ett tips hur jag ska få honom att sluta med detta?... Det är kanske så att jag har gått för fort fram med honom, kanske bäst att börja om från börja och öka avståndet i små små etapper?!..


Nä, nu knorrar det i magen, dax för frukost... Kram världen


PSST! NI HJÄLPER VÄL OSS I FOTOTÄVLINGEN BILD NR 9, MAN KAN RÖSTA VARJE DAG ;) JUST NU LIGGER VI 2:A DET SKULLE VARA SÅ ROLIGT OM VI VANN BOKEN... TACK PÅ FÖRHAND RÖSTA HÄR!

 
 
Ingen bild

Pirkko

11 oktober 2011 13:21

Hej på er! :-)
Gläder mig att ni har så roligt!
Visste inte att man kan rösta varje dag ... nu vet jag! ;-) // Kram

Pottipotti

11 oktober 2011 21:18

Hej hej!

ja vi har det skoj :) Jodå det går... Tack för din röst & Kram :)

 
Alvin & Nina

Alvin & Nina

13 oktober 2011 18:19

Vi har röstat! :) Ice är ju en riktig goding! Kul för Twix med en kompis! Blir väl en hel del bus ;)

Usch ja, det är verkligen kallt nu, särskilt här uppe i norr. Kalla vindar. Bara en tidsfråga innan första snöflingorna dalar ner.

Kram på er!

http://alvintheboss.blogg.se

Pottipotti

18 oktober 2011 07:35

Hej & tack för eran röst :)

Ja dom har jätte roligt ihop, underbart att se bus och spring här hemma.

Kul att höra ifrån er & kram

 
marsipan

marsipan

17 oktober 2011 20:45

Hej igen Anneli!
Ursäkta att jag varit borta från bloggspace ett bra tag.. men så kan det bli ibland!
Och supergrattis till tillökningen i familjen!
Så kul dom verkar ha det dina fina pudlisar!
Ludde har gått i barndom och fått någon sort nytändning på livet.
han var lite hängig i somras, men nu..
Klockan halv sju går han upp och ..LEKER!
Ut med leksakerna, sedan till vattenskålen som ska tippas ut (det blir ju roligare så) Och om någon ligger kvar i sängen så bums upp på magen och slick i fajset. Vem kan bli arg då?
Och då ska du veta att 14åriga pudlar inte alltid har den goaste andedräkten;)
Han är för söt det lilla livet!
Hoppas att du får en fin höst trots dina krämpor *kramar om*
kramen!
/sus

http://marsipan.susidus.se

Pottipotti

18 oktober 2011 07:40

Hej & välkommen tillbaka till oss :)

Jag vet precis hur det är, ibland behöver man ta ett uppehåll...

Ja dom har jätte roligt ihop, men det tog ett tag för Twix att acceptera Ice, men nu är det fullt liv här hemma :)

Ååå vad roligt att höra om Ludde gubbe, inte illa att Farbror vill leka än :)

Detsamma till er, hoppas att ni får njuta av härliga skogs pommisar och få läsa en god bok i det fria under hösten, för hösten kan verkligen vara, praktfull och vacker.

Kramkram till er alla


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards