Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Våran första Rally-Lydnads Kurs!

Av Pottipotti - 6 oktober 2011 08:31

ÄNTLIGEN blev det av... Igår var jag och Ice på våran första Rally-Lydnads kurs... Har inte riktigt vågat hoppas på att det skulle bli av, med tanke på hur allt är just, men igår hade jag medvind :)


7 st skyltar gick vi igenom!

Sitt,

sitt/Ligg

sväng Höger

helt om höger

270* höger

360*höger 

spiral höger...


Men vi började först med kontakt övningar med klicker, som vi använder oss av på kursen!


  Vi tränade kontakt!


Det svåraste var nog att lära sig komma in i rätt position, veta hur långt ifrån man var skylten samtidigt som man ska utföra det som står på den, man ska nämlligen vara 1/2 meter ifrån skylten, men tids nog flyter nog allt detta på antar jag!


  Här svänger vi höger och som ni ser är vi lite långt ifrån skylten!

 

Sanningen och säga så har jag inte tränat så mycket med Ice, men så duktig och kontakt sökande han är... Helt underbar att jobba med... Upptäckte att han kan sitt framför mig men inte bredvid... Så nu tränar vi på sitt & ligg bredvid mig... Hon gav oss en massa bra tips tex att man ska belöna utifrån för då sätter eller lägger sig hunden i rätt position och inte snett...


  Tack Darling för att du tog bilder igår


Till läxa ska vi att träna in Handtarget - Lära oss styra hunden med handen... Vi använder oss av klicker på kursen, vilket jag tycker är toppen! Nu längtar jag till nästa kurs tillfälle som är den 26 okt!

 
 
Ingen bild

Eva med familj

7 oktober 2011 18:51

Hej Anneli
Tack för ditt uppmuntrande grattis, det var kul att tävla med Nike, hon älskar agility, det borde du prova på dina hundar. Kul med Rallylydnad, jag har också provat på det samband med valpkursen vi gick med Nike, fast jag tror mer på agility med våran dam, med den energin så behöver hon utmaningar, nu har det ju vräkt ner snö idag, hon blev helgalen, du skulle se henne, inte kul när hon kom in kl. 05.30 och hoppade upp till husse i sängen, ja du förstå säkert vad jag menar. + 3 och snö, ja,ja.........
Hoppas du mår bättre nu med alla dina krämpor.
Vi hörs snart igen
Kram Eva med familj

Pottipotti

8 oktober 2011 09:14

Hej Ewa!

Jag ska prova på agility till våren med Ice, tror det kan passa honom, tyvärr kanske jag inte orkar springa själv, men ska pröva i alla fall. Twixen han gillar att spåra, det är hans stora intresse, så det ska jag fortsätta att utveckla till våren, ska gå en en viltspårs kurs :) ev också en vanlig spår kurs.
Ice gillade rallylydnaden, han visade verkligen upp sig och sökte kontakt hela tiden, roligt när Matte klickade och sen kom det godis :)

Ja jösses snö redan hos er... Kan förstå hur hon såg ut... Inte roligt! Hoppas att snön far bort för ett tag i alla fall.

Jag mår väl si så där, man tar en dag i taget :)

Hoppas att allt är bra med er annars, så hörs vi snart igen!

Kram från oss

 
Ingen bild

Ann-Kristin

8 oktober 2011 12:02

Det låter roligt med rallylydnaden och att du fick komma hem så du kunde vara med, ni är så duktiga, lycka till i den fortsatta träningen. Kram

Pottipotti

10 oktober 2011 08:21

Det är jätte skoj... Verkligen ett roligt tränings sätt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards