Direktlänk till inlägg 23 december 2011

Nu sitter jag här...

Av Pottipotti - 23 december 2011 16:28

Våra Jul & Nyårshälsningar finner ni HÄR!


... Med värdens värk i munnen... Det blev en akut tid till Tandis i morse igen... Värken i munnen tilltog, trotts antibiotika och värktabletter... Väl där bestämdes det jag att tanden ska ut... Min underbaraste sonhustru var så snäll och följde med mig... Jag får ju inte fara dit själv eftersom jag är så rädd och det kan utlösa ett astma anfall!!!


Hon sa att denna tand, är inga problem att ta ut... Jag förklarar allt som händer... Fick massor av bedövning... Min sonhustru höll mig i handen hela tiden, (TACK UNDERBARASTE DU )


Det som skulle vara rutin blev inte rutin för mig... Jag är inte som alla andra... Jag är ett måndags exemplar och än mera fick jag det bekräftat idag!


 

Underbaraste sonhustrun & Twix...


Det visade sig att roten var rak i början, men i sluten så buktade den ut... Så hon var tvungen att skära runt, bända och dela tanden... Den ena delen fick hon ut ganska så bra, men sista halvan, tog lång tid... Det borrades slipades drogs... Borrades slipades och drogs, skars... Bedövades åter igen...


Till slut, efter 1 1/2 timme så fick hon äntligen ut den... 10 liter svett, tårar och blod, hade jag förlorat... Men jag fixade det, vilken jul och nyårsklapp :) Vet dock inte vad notan gick på, dom skickar hem en faktura till mig, men just nu känns den så banal... Utan jag är så förbaskat lycklig att jag gjort detta... Jag fixade det...


Tiden den 10 jan är kvar för då ska vi sätta igång med den andra tanden jag bet sönder... Men fixade jag detta, så fixar jag den andra tanden med... Och vet ni jag får samma underbara tandläkare då med :)


 

 
 
Nelssonmatten

Nelssonmatten

23 december 2011 17:07

Oj vilken dag före doppareda´n! Jag vet hur det känns...och vilken tid det tar som man får sitta och gapa. Vilken fin sonhustru som stödjer så bra!
God Jul önskar Anna-Carin med dottern Maj-Britt samt pudlarna Nelsson och Kairo.

http://www.mattenochnelsson.blogspot.com

Pottipotti

24 december 2011 05:36

Hej vad roligt att få besök av er :) Ja det var väl ingen höjdar dag precis... Men, jag fixade det :)

Ja jag har en fin sonhustru... En riktig klippa :)

En riktigt mysig och fridfull jul önskar vi vi er!

Kramkram

 
Kerstin

Kerstin

24 december 2011 00:03

En riktigt God Jul önskar vi er...
Vad modig du är, vem som helst skulle ha tuppat av!
Bamsekramar ♥

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

Pottipotti

24 december 2011 05:33

God jul till er med :) Tack... Det var nära Kerstin!

Julkramar

 
Ingen bild

siwan

24 december 2011 06:12

Sträck på dig å tänk
fy fan va jag e bra
För de e du, du klarade detta steget ut mot fasan
jag vet hur du mår å känner dig, vet hur tårar känns i denna stund
när man gör nåt mot sin vilja så att säga
Men du lyckades, du e värd så mkr eloge
Fy fan va bra du var annelie
Kram å god jul

Pottipotti

27 december 2011 13:14

TACK snälla goa Siwan... Skit vad du är bra på att skriva och sjunga :)

Kramen till damen

 
Ingen bild

Maria L

24 december 2011 09:08

Åh vad jag är stolt över dig. Vad skönt att du ska få komma till samma tandläkare nästa gång. Kram

Pottipotti

27 december 2011 13:13

Tack :) & Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards