Alla inlägg under januari 2012

Av Pottipotti - 1 januari 2012 05:03

Nu sitter jag här efter att ha bjudit min man på första frukosten 2012 innan han skulle på jobbet... Jag sover väl inte allt för bra, men en sån här vacker morgon vad gör väl det...


Det var verkligen ett Gott slut här på Lindan... Den hade kunna sluta i tragedi och elände... Twix och Ice fick varsitt ben och Twixen lyckades få lös en stor bit av benet... Han har blivit så focucerad på mat och gotta sen han kastrerades, ja helt enkelt glupsk! Ber Guben att locka honom till sig med en godis, på det sättet brukar han släppa benet, men inte igår utan han tuggar som hastigast och sen sväljer han ner det... Panik... Benet har fastnat han piper och får ingen luft, Guben försöker öppna munnen men det går inte... Han morrar och biter igen... Jag vet inte var jag får krafterna ifrån men jag bänder upp munnen på honom och lyckas få tag i en bit av benen och till slut får jag upp det... Men tror ni inte att herr Twix försker få tag i benet igen ur min hand... Men Matte är snabbare... Ja tänk att 2011 hade kunnat sluta i tragedi och 2012 hade kunnat starta i sorg...Men som tur var så slutade denna saga LYCKLIGT!!!


Vi la oss före tolvslaget, vi var trötta båda två och eftersom vi hade ställt in oss på att det var en helt vanlig dag, så gjorde det inget... Vi käkade köttfärspaj och såg filmen SUPER 8 och hade det så mysigt och trevlig, dessutom så fick vi träffa kändisar på skypen... Bland annat James Bond, Magnus Uggla, Pricilla Presley, Elvis Presley, Michael Jackson, Beyonce med fler, det är inte alla som får sig en surrstud med dom över skypen ;)  Tanken var att vi också skulle ha varit just på denna "kändis" fest, men ibland blir inte allt som man tänkt sig! Igår skulle jag inte ha orkat vara med på några festligheter, utan det var precis så bra och lagomt att bara vara, man orkar inte så mycket när man har smärta och ont!


 

En underbar bild på Ice när han är 6 månader gammal, som yngsta sonen har tagit!


Ja tänk att vi nu har gått in i ett nytt år igen 2012... Nu ska man lära sig skriva det året och hur fort går inte åren???  Under 2011 har det ju hänt en hel del tråkigheter när det gäller mig, så jag hoppas starkt på att 2012 ska bli ett bättre år...  Bara se framåt... Det är så många av mina vänner jag inte har träffat eller träffat så mycket under 2011 som jag hoppas få träffa under 2012... Ha möjlighet och orka att göra än mera, det är min önskan inför detta år...


Vaknade och trodde mist sagt att det var 3:e värdskriget som startat utanför... Jag skojar inte!.. Har ALDRIG hörs så många raketer i luften tidigare och samtidigt, sen var det några smällare som lät som vapen precis utanför oss... Det höll på i nästan 1/2 timma... Som tur var så reagerar inte Twix på sånt ljud, Ice regerade lite tillslut, men jag bad han lägga sig närmare mig och då blev han lugn...


Jag låg i sängen och kände mig så fruktansvärt arg och upprörd... Stackars alla djur och alla som har kommit från krig och elände som har svåra minnen av sånna här ljud och vad får dom möta en sån här natt... Kan bara inte fatta att det inte blir förbjudet... Inte kan man tro att vi har en dåligt ekonomiskt här i Sverige, när alla dessa pengar sköts upp och förintades... När det lugnat ner sig, så steg jag upp... Såg att dom släppte iväg ljus lyktor i luften, dom seglade så fridfullt coh tyst... Tänk om folk kunde tänka om och släppa upp sånt i stället... Skänka en tanke på alla våra nära och kära levande som döda, Ack så mycket bättre det skulle vara för alla! Bara jag tänker på i natt blir jag upprörd igen, men så skönt att få skriva av sig lite!


I dag så går Guben av sitt skift och blir sen ledig fram till den 15 januari... Känns så underbart och lyxigt... Så i kväll blir det att krypa upp i hans famn och njuta av en härlig lång ledighet :) och hoppas att jag får krama om Syrran med familj om någon dag :) Samt sonen och sonhustrun som redan är där och myser!


  Önskar er en fin 1 januari 2012, med massor av mys! Kramkram

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards