Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Hälsning från fjällen!

Av Pottipotti - 27 april 2010 11:24

Nu är jag och min familj i fjällen.

  

Där åker jag skoter.

  


Och kör minst ett gympa pass om dagen.

  

Ibland prövar jag ut olika skotrar... Tycker det är viktigt med komfort!


  

Ibland försöker jag hjälpa till att hålla koll, vem vet det kanske händer något annars.

  

Alla bilder på mig är jag väl inte lika stolt över.

  


Matte och Husse drar upp en och annan fisk... Min uppgift är att kolla ifall den är färsk.

  

Självklart patrulerar jag runt varje dag.

  

En dag fann jag den här konstiga håriga saken som kröp omkring.

  

Har träffat en ny kompis på fjället, han heter Nilas och är 10 år gammal.

  

Ibland behöver man en stund för sig själv...

  


...bara relaxa och kolla ut över fjället.

  

Efter en lååång dag på fjället brukar jag ta en siesta på altan...

  

... eller ligga i Husses famn och lyssna på hans hjärtslag.

  

Självklart sover jag med Matte och Husse, ibland vill jag ligga nära nära.

  

/Tassar och kramar från mig och min familj.





  

 
 
Ingen bild

Sara

27 april 2010 12:51

Tack för senast :-) Kram Sara.

 
Helena

Helena

27 april 2010 15:34

Underbart...
Härligt att höra ifrån dig, grabben! Hade nästan givit upp hoppet om att din mamma skulle låta dig låna tangentbordet igen ;) ! Ser ut som om du har det bra till fjälls! Var lite försiktig med den gamla golden-killen bara, de är inte riktigt lika pigga som oss unga pudelpojkar :) ! Här har flocken utökats med fyra bruna eländen... Hur ska man stå ut med det nu då? Inte är de mina heller, nää, den här gången dög man minsann inte! Det skulle prompt vara en brun fjollhane från Stockholm, har du hört, va'?
Ha det härligt och se till att inte morsan slappar till alldeles där oppe nu :) !
Nospussar från pappa Ozzy!

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Kerstin

Kerstin

27 april 2010 17:49

Vilka underbara bilder ifrå er fjällvistelse...man blir riktigt sugen fast det är en massa snö...Ser att ni har det bra och att få vara fjällhund det är inte fy skam det!
Din matte tar så vackra bilder och du är så snygg!
Ha det nu fortsatt bäst!
Kramar o tassar ifrån oss!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Ann-Kristin

Ann-Kristin

27 april 2010 20:36

Roligt att se så mycket härliga foton från fjällen, mysiga bilder med Twix, som verkar trivas även han, förstår att ni njuter alla tre att vara i dessa vackra vyer, sköt om er, de sista dagarna nu. Krammmisar

http://www.charlesilver.dinstudio.se

 
Ingen bild

Maria L

27 april 2010 21:21

Hej! Äntligen får vi se er här. Underbara bilder som vanligt. Hoppas bara att det slutar att blåsa. Vi syns när ni kommer hem igen. Kram från Maria och många blöta pussar från en nybadad Miloo

 
Stina och co

Stina och co

27 april 2010 22:11

Härliga bilder (som vanligt)! Cool bild på honom med brillor och kåpor :D

Tack till grattiset, ska Twix ställas i Piteå?

Kram på er

http://www.poodlepower.blogg.se

 
Maria & Bella

Maria & Bella

27 april 2010 22:53

Underbara bilder på en alldeles underbar liten voffe-brorsa. Ha det gott!
Kramar från oss i Tierp!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berit å syrran Charmie

28 april 2010 08:32

Vad roligt att få ett livstecken från ER. Åkte på magsjuka det var synd för min dotter är här och hälsar på. Och de ska åka hem i em.
Charmie hälsar till brorsan.

Berit

 
Pirkko

Pirkko

29 april 2010 21:22

Twix ... du e för go ...! Helt fenomenala bilder ... hittar inte ord ... :-)
Ni har det bra däruppe i fjällen.
Vi önskar er en härlig Valborgshelg!
Kramar fr. Pirkko, Mozart och Sibelius.

http://www.pirkkohakkarainen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards