Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Tandis - Samt om lite av varje -Tänkvärt!

Av Pottipotti - 22 december 2011 10:15

Våra jul & Nyårshälsningar hittar du HÄR!


Det är väl dax att uppdatera hur det har gått hos tandis... Jag överlevde pärsen... Men jag kände mig som en lite flicka på 5 år som kom in... Det första jag gör är att får tårar i ögonen, går ner i ton och säger jag är så rädd, jag är så rädd...


Men vilken fin tandläkare... Hon gick igenom mina mediciner och sjukdomar innan vi satte igång, hon förklarde att hon ville ta bilder på framföra allt den akuta tanden... Hon körde inte ner stolen så mycket, eftersom hon såg mitt obehag och skakningar... Hon gjorde bort den jobbiga bilden först som kunde kännas mer obehaglig...


Jag fixade bilderna och kände mig så glad över att Guben också var med... Hon såg att jag hade en kraftig inflammation, så nu står jag på en kraftig antibiotika kur 3 tabletter per dag i 10 dagar...  Tanden är kvar, men hon slipade till den så den inte skulle ska vara så vass...


Jag ska dit igen den 10 jan, då ska jag ha tagit ett beslutat om tanden ska vara kvar eller dras ut... Hon tyckte dock att jag skulle dra ut den, eftersom dom inte har fått till denna tand förra gången dom rotfyllde den, hon trodde inte att det skulle blir bra... Mest troligt har jag gått i 10 år till och från med inflammation från denna tand... Kanske inte så konstigt att man har kännt sig lite hängig till och från och så ont i körtlarna samt munnen!!!


Den andra tanden ska vi fikxa till, men den gör vi när denna är klar... Hon tyckte dock att jag hade fina tänder, trotts att det var 20 år sen och inte 15 år sen jag var till en tandis som jag sa förra gången... Det blev jag glad över i alla fall, men är man berode av plackers och mellanrums borte så är man :)

 

Jag har hunnit med att göra lite julgotta, som jag ska bjuda på i morgon... Yngsta sonen med flickvän kommer hit och käkar samt sover över, kanske mor och låtsas far också kommer hit... Min önskan är att äldsta sonen med flickvän också kommer, men han kanske jobbar under julen och då 12 timmars skift... då ska hans flickvän var hos sin mor och far. Om han inte jobbar ska dom vara med oss på julen :) Har köpt uppesittarkvälls lotter, till det ska vi käka och mysa... Härligt när familjen samlas! Saknar dock Syrran med familj... Men snart träffas vi... Som jag längtar!!!

 

Ja tänk att nu är vi inne på dan, före dan, före doppare dan... Och vi får en vit jul... Så underbart! Jag håller mina tummar att alla i vårat avlånga land åtminstone ska få lite vitt fjun på marken, så jul känslan infinner sig så där härligt och förväntans fullt! För visst är det så att snö, gör jul känslan än mera julig... Eller hur?...


Alla klappar är inköpta och någon jul stress har jag inte haft... Vilket känns oerhört skönt... Vad jag där emot funderar mycket över denna tid, är alla ensamma... Skänker dom en värmande TANKE & KRAM... Det gör riktigt ont i mig att veta att det är så många som är själv och ensam... Att känna sig ensam och ledsen vet jag allt för väl, hur det känns!!!


Tänker även mycket på barnen, föräldrar och gamla, drömmar som grusas... Alla som måste ta lån för att få julen att gå ihop... Föräldrar som inte har möjlighet att ge sina barn just denna klapp, dom önskar sig mest... Gamla som inte har någon hos sig... Så går mina tankar ofta under den här tiden... För visst har väl klyftan mellan fattig och rik blivit större... Sanning och säga, hinner vi stanna upp och känna, komma ihåg dom vi har runt oss, eller rusar vi bara på?!..



Jag vill tacka för all fina julkort vi har fått både genom posten och digitalt... Själv har vi inte skickat några postvägen i år... Men mina tankar finns hos er alla! Tack tack & kram!


     Var rädd om er alla där ute... Kramkram







 
 
Ingen bild

siwan

22 december 2011 11:15

vilken tandis var du hos?
din låter lika go som min e
saklig å varsam å skäller inte
fast man e en rädd tant på 50, haha ha ha
de sitter inte i åldern säger hon
kram siwan

Pottipotti

22 december 2011 14:34

Jag var på folktandvården hos Åsa, men vad hon heter i efternamn vet jag tyvärr inte...

Hon var toppen bra... Det är väl så oavsett om man är snart 50 så är man rädd så är man!

Skönt att du med har en fin tandis, det är verkligen värt allt!!!

God jul vännen & Kramkram

 
Ingen bild

Berit

22 december 2011 11:16

Vad skönt att det gick så bra hos tandis. Min värsta skräck blev mycket bättre för mig när jag fick en förstående läkare. Även om man gruvar varje gång man måste dit så går det mycket bättre nu. Och med täta besök.
God Jul från oss i Öjebyn.

Pottipotti

22 december 2011 14:32

Jo det gick bra än dock... Det är skönt när det finns fina Tandisar...

God jul på er med & Kramkram

 
Ingen bild

Ann-Kristin

22 december 2011 11:57

Tack för Dina fina ord, det är alltid trevligt att läsa din blogg, trots alla dina egna bekymmer, vi hoppas nu på ett jättegott 2012 med lite mirakel till dig så du får känna dig piggare, en riktigt GOD JUL till dig och dina nära och kära. Kram vännen och tack för att Du finns!

Pottipotti

22 december 2011 13:06

Ja vi får hoppas på ett fint 2012 och att du kan komma hit och förgylla min tillvaro under en helg...

Mirakel kan ske, man får aldrig sluta tro!

En fin jul och kör nu försiktigt...

Kram och tack för att du med finns Kramkram

 
Teddy, Roger o Malou

Teddy, Roger o Malou

22 december 2011 16:26

Godkväll!

Testar skicka god Jul-hälsning från mobilen. :)

Nospussar från Teddybus
Många kramar från Roger o Malou

http://www.teddybus.se

Pottipotti

22 december 2011 17:08

Det gick ju jätte bra :) God jul till er med & Kram

 
Ingen bild

Elisabeth

22 december 2011 17:48

Vad skönt att det gick bra för dig!
Inte kul med problem i tänderna... Nu kanske det inte behöver gå så länge innan du går dit nästa gång...;)
Guuu såna små sötnosar du har! Vilka uttrycksfulla ögon!
Mina gamla tanter kämpar på, inga direkta symptom ännu, annat än att man sover lite länge. Ronja blir ju 12 i januari...
Kramar och en jättemysig God Jul till er alla, hälsa så gott!! <3<3<3

Pottipotti

22 december 2011 19:33

Jodå det gick bra, men måste tyvärr tillbaka i morgon igen, hemska tanke... Det onda vill inte ge trott antibiotikan...

Visst är dom söta, visst har du väl fått julkortet?...

Ja tänk att Ronja blir 12 år, gamla sessan, vet du att Ice gör som henne håller mjukis djur i munnen och njuter :)

En riktigt fin jul till dig och dina kärlek :) Pussa om Pudel damerna från oss

Kramar och en fridfull jul till dig och de dina!

Kramkram

 
Maria & Co

Maria & Co

22 december 2011 23:52

Å vad skönt att det gick bra hos tandis! Själv har jag aldrig varit tandläkarrädd, förmodligen för att jag haft otroligt bra tänder och nästan aldrig behövt laga - tackochlov. Och då kan man kosta på sig att vara orädd. Går 1 gång vartannat år och behöver bara kosta på mig en undersökning. Men så har jag aldrig rotfyllt... Hoppas värken ger med sig så ni får en härlig jul. Jag älskar dina fina foton, de är underbara. En riktigt härlig helg önskar vi er, kram från oss i Tierp!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Pottipotti

23 december 2011 16:15

Jo det gick bra, men tyvärr var jag tillbaka idag med bråkiga tanden... Men nu är det ute! Härligt att höra Maria att det är någon som inte är rädd för tandis... Snart kanske min skräck ger med sig :)

Tack snälla, vad roligt att du tycker om våra bilder, det gör mig glad :)

Hoppas att ni får en riktigt fin jul, sköt om er!

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards