Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Pottipotti - 11 januari 2011 18:44

Jag är trött, jag är sliten, kroppen värker... Men skam den som ger sig... Igår var jag riktigt deppad, fast idag känns det bättre.. Har kunnat prata med några av mina vänner på Skypen idag... Kan nämligen inte hålla i telefonen, gör allt för ont i mina armar, bara att sitta här och skriva känns...

 


Utan att på något sätt gnälla, så hade jag väl önskat att detta år skulle börja bättre och inte att jag skulle fastna i nacken, skulderbladen, ryggen, bara för att jag sopade bort lite snö på altan... Värken jag fick var näst intill olidlig, trotts en massa smärt stillande... Har legat i flera dagar, men idag var jag bara tvungen att få göra något!

 

Som att surra och se mina goa vänner över en koppkaffe, eller en matbit över skype, det gjorde mig så glad och upprymd... Tack för att ni förgyllde min dag älskade vänner :)

 

Ja tänk nu är vi på dag 11 på nya året och snö har vi så det räcker och blir över, som jag antar att dom flesta har i vårat avlånga land... Vi går nu mot ljusare tider och jag tycker redan att det märks... Framför allt då vi var söder ut... Vår känslorna spirade då solen visade sig... Vilket annat sken solen ger där mot här!... Flygresan gick så bra båda vägarna och Twix skötte sig exemplarisk i sin lilla lilla bur... Inte ett ljud gav han ifrån sig, inte förrän han såg en svart pudel på flygplatsen, han ylade av lycka och den med :) Wow är du har för att möta upp mig och inte får jag ens hälsa på dig, såg det ut som han tänkt då vi bara gick förbi och försökte tysta honom...

 

 

Syrran med familj har två stycken vädurs kaniner som heter Linus och Lilly som är ute året om... Här står Twix och kollar in dom och önskar så, att få vara ut med dom och leka... Dom kommer bra övereens, men vi låter dom endast träffas när vi är tillsammans och håller koll... Dom luktar på varandra och brukar ligga på var sida om oss.. Så sött!


 

Fyra dagar gick allt för fort...Men vi hade så trevlig och mysigt... Nya året skålade vi in med en liten fest och oerhört god mat... Buffe mat i det Italienska tecknet... Och som avslutning åt vi denna goa ja, helt underbara...

 

tryffeltårta som Syrran hade bakade...Ska absolut ta receptet på den och baka här hemma också... Äts med grädde till... Mums!!!


Nä, nu är dt soffläge som gäller... En fin kväll önskar vi er! Kramkram

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards