Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Om Pottipotti!

Av Pottipotti - 6 mars 2010 10:58

Det här är jag!

 

  

 

Ja, ni som är in här lite då och då, ser säkert att mina ord hamnar lite huller om bulle… Stavfel lite här och där, kanske ni upptäcker att jag rättar i texter flera gånger… Ja, det stämmer helt och hållet… det är jag det!!!.Jag har på något underligt skönt sätt börja vänja mig vid, att allt inte är på sin rätta plats längre, vad kan man annat göra än gilla läget, då är man trots allt ärlig mot sig själv, att erkänna att allt inte är som förr! Det enda som kan göra mig galen är när jag inte finner ord och inte längre vet ords betydelse, men jag har en fantastisk familj, som hjälper och stöttar mig oerhört mycket, dom accepterar mig som jag är och ibland ger jag dom ett och annat skratt, skönt att veta att jag förlänger deras liv

Givetvis blir jag ledsen och upprörd ibland när jag ser min skrivt… Ibland blir jag så less på hela den här skiten!… Värken som är så olidlig att man funderar… orkar jag !!! Astman som periodvist är så svår, att jag blir isolerad i mitt hem, medicinering som sätts in men måste tas ut pga av diverse problem… Förhoppningar som grusas, kryckor, rullstol, oförmögen att klä sig, listan kan göras låååååång, men när man väl har fått ur sig lite frustrationer, tårar och skrik… då kan man trava vidare igen och se saker på ett nytt sätt!!!

Jag har nog aldrig varit en skrivare, mera en surrare, vilket mina nära och kära vet … Har alltid haft lite svårt för att formulera mig i ord, inte vetat vad jag ska skriva eller hur jag skulle gå tillväga… Kan det vara så att nu när jag inte kan prata lika mycket i telefon, då kommer mina ord genom fingrarna ?!. Hmmm, det tål att funderas över! Ut måste orden och tankarna för annars spricker jag! Om ni ser att mina ord hamnar lite på huller om buller, vill jag ge en förklaring till det… Jag har en nevrologisk skada pga en olycka… Jag har svårt att hitta ord, kastar om ord, vet ibland inte ords betydelse. Jag ställde mig frågan om och om igen om det var så bra att börja blogga med mitt/mina handikapp, skulle någon förstå mig?!… Eller framför allt skulle jag förstå mig själv… Hur skulle jag känslomässigt klara av att läsa det jag skrivit, när orden inte hamnar på rätt plats… Jag märker att ju mer jag skriver desto bättre blir det, men jag får lägga ner mer tid än kanske många andra innan jag lägger ut ett inlägget, jag rättar och rättar, även min man och barn hjälper mig ibland. Det har varit tungt och jobbig att märka att man inte är som förr, har inte samma lätthet att prata eller formulera sig i ord, men jag börja äntligen förstå mig själv… Och jag accepterar mig mer och mer… Och det är en underbar frihets känsla!


 


Jag har gått Uppfödar utbildningen,  i Pudel norras regi... Det tog 1 1/2 år  att få ihop alla 6 kurser... Anatomi, Juridik, Hundmat, Beteende Parning/Valpning & Genetik/Avel.


 


Det var riktigt roligt och lärorikt, vi var ett glatt gäng, som turades om att ta med fika... Vi utbytte erfarenheter, diskuterade och fick många härliga skratt! Det kändes riktigt sorgligt sista gången vi hade våran kurs...

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards