Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Pottipotti - 4 mars 2010 20:16

Till minne av våra älskade ängla pudlar!!!

Det går inte med ord beskriva den sorg och
saknad jag har efter mina underbara pudelkillar.
Dom fanns inte så länge i mitt liv,
men dom har för alltid förändrat mig.
Jag är så lycklig över att jag fick bli eran matte.
Mitt hjärta känns mindre tungt,
då jag vet att ni slipper all sjukdom och smärta.
Att ni får vara tillsammans och springa på gröna ängar.

Vi älskar er!! !

  


  

Timmy 2005-08-25 till 2009-03-27

Våran älskade Timmy har lämnat oss i en stor sorg och saknad. Han Somnade in den 27 mars -09 efter en lång tids sjukdom. Det var dax för oss att släppa taget så han kan springa fritt på härligt gröna ängar med Sanny hans ”brorsa” Bosse och Filip. Det var fruktansvärt att släppa taget om honom, men det var vi skyldiga Timmy. Hur ska jag klara mig utan honom… Hans hjälp, hans blick hans allt… Mattes underbara kille som älskade att träna och vara till lags… Koppel var ett minne blott, han gick i stort sett alltid lös, skulle aldrig få för sig att smita iväg. Klok som en pudel, det var verkligen Timmy… Ibland när jag pratade med honom, kändes det som att jag fick svar… Han förstod så mycket, kunde läsa av oss, på ett fantastiskt och overkligt sätt… Han tog hand om mig lika mycket som jag tog hand om honom, vi var inte två utan vi var ett… Tack min allra käraste lilla kille, för att just jag fick bli din Matte…Tack Monica att du accepterade mig som Matte till Timmy… Jag är så lyckligt lottad och blivit så rik av den här lilla killen, han har lärt mig att bli en bättre Matte, han har lärt mig så mycke.


Spring fritt mitt lilla hjärta
Spring fritt och lek
Spring fort över gröna ängar.
Spring fritt och känn dig fri!
Matte


Timmy var mitt lilla Hjärta.
Nu utan honom det i mig riktigt smärta.
Tårar rinner ner från min kind,
blir dock lite lättare
när jag vet att han
nu springer fritt över en lind.
Sköt om dig min allra kärast vän.
Nu har du äntligen hittat hem.
Tack för alla dom här åren,
nu ska jag försöka läka dom tomma såren.
Jag vill tro att du finns här vid min sidan,
det gör att jag nu kanske mindre behöver lida.
Pussar kramar och en massa goss,
nu jag dig släppa loss.

Matte  



Sanny 2004-02-07 till 2007-08-31

Jag kan inte förstå hur en sådan underbar liten ullsudd var tvungen att lämna oss. Jag vet inte riktig hur jag ska beskriva Sanny, det är sådana känslor som kommer över mig… Mitt hjärta känns så tungt. Jag tröstar mig med att han var tvungen att fara vidare till någon annan som behöver han bättre än oss… En ängel… Ja, det är rätt beskrivning. En ängel är det rätta. Alla mina killar har lärt mig något, men Sanny lärde mig mänsklighet, ömhet och kärlek på ett annat plan. Ingen gick oberörd i han närvaro, han har satt underbara spår var än han varit. Hur ska jag då beskriva min älskling…En glad mjuk och kärleksfull liten kille… När jag inte mådde bra saktade han sitt tempo, var jag piggare ökade han det… Ibland undrar jag vad han var för något en pudel eller människa… Men kommer alltid fram till en ÄNGEL. Tusen tack min bästa vän för dom åren jag fick med dig. Tyvärr blev dom inte många, men dom var helt fantastiska. Sanny somnade in den 31 augusti -07

   

    

Filip 2003-09-26 till 2004-11-29

Lilla yrvädret Filip kom till oss dagen efter Bosses bortgång, det var tur att vi fick hämta han, sprickan i hjärtat blev inte lika stor. Filip var allas hund, en glad lite prick som for fram som en liten virvelvind. Lite reserverad var han mot människor, men kom man han väl in på livet älskade han dig innerligt och djupt. Tyvärr upptäckte vi ganska så snart, att allas vårat ögonsten inte var frisk. Han och vi kämpade i drygt 1 års tid, sen fick han äntligen somna och komma till Bosse den 29 november -04Det var en stor sorg i vårat hem men som tur var hade vi ju Sanny .

    


    


Bosse 2001-12-07 till 2003-11-26

Bosse kom in i mitt liv då jag behövde han som bäst… Jag undrar var jag hade varit idag utan hans hjälp. En underbar kille som mest var för matte. Vi gick en vardaglydnadkurs, mer blev det inte pga hans sjukdom. Vi höll på här hemma istället med en massa trix som han lärde sig så oerhört fort… Klokare hund har jag nog aldrig stött på. Bosse var en allvarlig kille, som höll sig kring matte. Det var ingen annan som kom han riktigt in på livet. Tyvärr så lämnade han oss i stor sorg och saknad den 26 november -03 inte fullt 2 år gammal.

    


Regnbågens bro!

Någonstans finns en bro mellan himlen och vår jord… Just på vår sida om himlen finns en alldeles särskild plats, Regnbågens bro. Då ett djur, som stått någon av oss särskilt nära i livet, till sist dör, börjar det sin vandring till Regnbågens Bro.
 
Där bortom, väntar grönskande ängar och böljande kullar på våra älskade vänner, där de kan springa och leka tillsammans. Där finns gott om mat, vatten och solsken som håller våra vänner varma och nöjda. Alla de djur som varit sjuka eller gamla, återfår sin hälsa och styrka. De som varit skadade eller lemlästade, görs hela och starka igen, just sådana vi minns dem i våra drömmar om dagar i en tid som gått.

Våra djur är lyckliga och nöjda men, ändå fattas något, alla känner de saknaden efter någon särskilt utvald, någon de lämnat efter sig. De springer alla omkring och leker tills den dag kommer då en av dem hastigt stannar upp mitt i leken, för att skåda bort i fjärran… Hans blick är spänd och uppmärksam, iver och otålighet får hans kropp att skälva. Plötsligt störtar han iväg från gruppen, flyger över det gröna gräset så fort hans ben bär honom, allt snabbare och snabbare…

Du har blivit upptäckt, och när du och din speciella vän äntligen möts, kramar ni varandra länge, överlyckliga att återförenas, för att aldrig mer bli skilda åt igen. Ditt ansikte blir vått med glädjekyssar; dina händer smeker igen det älskade huvudet, och du tittar åter igen in i ögonen på din tillitsfulla vän, som så länge varit borta från ditt liv, men aldrig frånvarande från ditt hjärta.

Tillsammans vandrar ni sedan över Regnbågens Bro… för att aldrig mer skiljas åt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards