Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Pottipotti - 15 februari 2011 10:29

Tiden har inte riktigt funnits för en ordentlig uppdatering... Jag har haft pudelparadis här hemma under några dagar, har hjälp en vän att ta hand om några underbara pudlisar :)


I  torsdags var jag iväg till sjukgymnasten med Twix, för utredning... Fick då reda på att skadan satt i ländryggen mjukdelar, därav har han fått problem ut i sina knän... Han har helt enkelt inte rört sina bakben som han brukar, inte kunna behålla sina muskler och därav har skade patellan upp kommit, hoppas att ni fattar vad jag menar, om inte hojta till ska jag göra ett nytt försök att förklara :)



Bilden tagen på torsdag morgon genom bilfönstret på väg till Rehab med Twix!


Nu ska han och simma 2 ggr i veckan fem gånger, sen efter dessa ska vi göra en uvärdering igen...


Han ska gå på skritt promenader 10-20 minuter några gånger om dagen, helst inte springa och hoppa, men alla som har en pudel vet hur svårt det kan vara att få dom att inte gå på två ben, hoppa upp och ner  m.m Fast vi försöker stoppa honom om vi hinner :)


Jag märker reda nu en förbättring, han är gladare, reagerade inte alls när jag klippte honom igår... Medicinen ger bra smärtlindring... Jag känner mig oerhört hoppfull att detta ska gå bra!

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards