Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Rutin tandutragningen gick väl...

Av Pottipotti - 27 december 2011 13:16

... Inte så bra... Så här såg jag ut igår morse/natt...

 

OCH...så här i morse...

 

Än mera svullen och käken är sne, jag kan knappt prata... Det gick som sagt var helt galet av en rutin tand utdragning... Smärtan är  näst intill olidlig... Jag var upp akut igår... Hade då inte sovit något under natten och som mest 3 timmars sömn på 3 nätter...Har även svårt att äta... Tur det finns gröt och soppor, samt kaffe!


Fick träffa en käkkirurg, som satte in mig på morfin och bedövade mig med två sprutor... Skulle ha fått komma tillbaka dit idag på en dataröntgen, men tyvärr fanns det ingen röngen läkare att tillgå, ska dit i morgon i stället... Då ska det kollas upp vad som har hänt... Han tror att det kan finnas rester kvar, han tyckte sig se det, när han skrapade rent och tog bort en massa var ur såret...Men varför käken har blivit sne och varför jag har svullit upp vet han inte... Får kanske svar på det efter röntgen i morgon!


Så nu är det bara för mig att försöka mota bort den hemska värken och ta timme för timme... Och det mina vänner är inte så lätt just nu!!!


Resan till Syster med familj, blir inte av... Skulle ha farit dit på torsdag morgon, för att fira nyåret med dom... Men vi ska försöka boka om, tandläkaren skulle skriva ut ett intyg, så nu hoppas vi att resan kan betalas tillbaka och att det går att göra en ombokning, till en annan dag... USCH... Känner mig verkligen ledsen över allt detta... Varför kan man ju fråga sig, ska man råka ut för allt VARFÖR???...


     Nu ska jag lägga mig och vila... Hoppas att ni alla har haft en fin jul och att ni mår bra! Kram




 
 
Ingen bild

Ann-Kristin

27 december 2011 14:05

Men stackars du, huva så hemskt denna tand har gjort dig, så otroligt mycket ont och värk, hoppas nu verkligen att de kan fixa dt i morgon och ta bort all värk för evigt där. Hoppas att det löser sig med bilkjetterna till syrran och att du helst ska kunna åka någon dag senare än det var tänkt, bara så att du får åka iväg på något som du har swtt framemot, det behöver du för att få ork och energi för kommande år, lilla vän. Jag säger också varför!!!! allting ska hända dig min vän, ta nu hand om dig vila ut ordentligt så gott det går. Kramar i massor till min alldra finaste vän Anneli!!!!

Pottipotti

31 december 2011 08:36

Det kan man säga... Har väl inte mitt fagraste utseende, men man ska tydligen gå igenom prövning på prövning, men just nu undrar jag hur många prövningar man ska behöva gå igenom... Innan detta universum är nöjt!

Det blev inget Nyårs mys med Syster och familj, men ev ska vi ner till veckan, får hoppas på det! Behöver få kramar av henne och ladda upp mig...

Vi hoppas att ni får ett riktigt mysigt Gott slut och ett helt magiskt 2012, ser fram emot att då få träffas, för under 2012 ska det allt bli av!!!

Nyårs kramkram

 
Ingen bild

siwan

27 december 2011 16:44

tydligen ska man även prövas i svåra stunder
för att se vart gränsen går för ens eget tålamod.
låt inte detta modfälla dig Anneli,
du ska även klara detta fast de e skit just nu.
vi går genom livet i motgångar oxå tydligen
Håller tummar på att du får ut allt elände ur munnen
å att du kan le ett mer glatt leende än ett snett
hoppas de nya året börjar m glädje å ett fotomodell smil
än ett pest å kolera smil :)
Kramen

Pottipotti

31 december 2011 08:32

Ja det kan man lugn säga... En del får kanske prövas lite väl mycket... Lite svårt att hålla sig uppe!

Ja någon fotomodells leende kommer jag inte att ha idag på nyår, men någon gång under 2012 kanske jag kan le utan smärta :O)Så Guben och pudlisarna får allt stå ut med mitt kolera smile ;) :)

Tack för alla kloka ord Siwan...

Ett riktigt gott slut önskar vi dig och Missarna och med en förhoppning att ni får ett helt magsikt 2012 och att vi kan få till en träff!

Kramkram

 
Ingen bild

Annelie

27 december 2011 16:59

Usch då. Det där såg verkligen inte skönt ut. Hoppas att du inte behöver vänta så länge på hjälp. Kram från Annelie och whipparna.

Pottipotti

31 december 2011 08:28

Nä, det har varit en aning ajigt och är det än... Dom har kollat upp mig och satt in smärtstillande, det är vad som kan göras... Nu är det bara att låta det läka ut...

Ett riktigt GOTT slut och ett Underbart 2012 önskar vi er...

Kramkram

 
Ingen bild

Anki

27 december 2011 17:36

Urs vad ont. Hoppas dom fixar det snabbt. Kram

Pottipotti

31 december 2011 08:26

Jag har nog aldrig haft så ont och ont gör det än...

Men det ska väl ge med sig, får jag hoppas...

Ett riktigt Gott nytt år och ett fint 2012 hoppas vi att ni får.

Kramkram

 
Pirkko

Pirkko

28 december 2011 12:53

En sån trist historia, som drabbat dig mitt i julhelgen! Hoppas att det blir bra nu efter dagens tandläkarbesök, så att du kan fara till din syster.
Här är allt bra ... barmark och blåsväder ... syrenen har fått knoppar ...
Rådjuren kommer inte att behöva så mycket stödutfodring i vinter och det är positivt. Bamsekramar :-)

http://www.pirkkohakkarainen.se

Pottipotti

31 december 2011 08:25

Ja det känns ledsamt... Det blev ingen resa till Systra min nu över nyår, har allt för ont!

Ja vilket konstigt väder vi har... Just nu känns Sverige olika hörn så olika varandra... Vi har och får en massa snö, vinter har verkligen kommit hit, men att man hör att syrenen har fått knoppar... Känns väl en aningn knasigt!

Skönt att rådjuren har lättare att få tag i mat, att ni inte behöver stöd mata så mycket :)

Vi önskar dig och de dina ett slut och ett underbart 2012

Kramkram

 
Kerstin

Kerstin

30 december 2011 12:03

Men oj oj oj hur det blev, fy vad det måste göra ont. Du som var så tapper när tanden drogs ut...hoppas det går över fort nu! Håller verkligen alla tummar som går att det gör det!
Här har vi drabbats av en massa avbrott i Dagmars tecken men vad är väl det...nu skiner solen och nu kan vi halka omkring istället!
Sänder här nu en jättestor Nyårskram till dig och hoppas att det fixar sig med resan och allt det onda!
Gott Nytt År!!!

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

Pottipotti

31 december 2011 08:20

Ja det gick verkligen som det gick... Tack för kramen damen :)

Ja usch vilket väder ni har haft, men skönt att det är över...

Nyårs kramar och med en önskan om ett gott slut och ett helt underbart 2012

Kramkram

 
Ingen bild

Linda

1 januari 2012 16:13

Men stackars dig min älskade vän! Blir så ledsen i mitt hjärta när jag ser och hör hur det är. Jag håller verkligen alla mina tummar och tår att det ska rätta till sig.
Jag blev så glad när du ringde mig. Håller på att fixa datorn min nu så snart kan vi ses :)
Kram och vi tänker på dig.

Pottipotti

1 januari 2012 18:29

Tack snälla finaste du

 
Pirkko

Pirkko

12 januari 2012 12:14

Hur mår din käke efter undersökningen? Kram

http://www.pirkkohakkarainen.se

Pottipotti

24 januari 2012 18:52

Den är så mycket bättre men inte helt bra, tack för din omtanke & Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards