Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Sitter här med...

Av Pottipotti - 20 december 2011 08:14

Våra jul & Nyårshälsningar finner du HÄR!


... Tandvärk... Japp så här några dagar före jul närmare bestämt 6 dagar innan, så lyckades jag bita av en tand längst efter och en annan tand sprack, det var detta som var boven...



Ljuvligt god knäck... Tänkte faktiskt innan, bara inte jag biter av en tand så här innan jul... Skulle aldrig ha tänkt det!!!


Kollade upp var det kunde finnas en jour tandläkre på en söndag... Det man skulle göra var att ringa 112 och få hänvisning till en...  Fanns ingen att tillgå, jouren hade redan varit mellan kl 10.00-11.00 Jaha, då satt jag med en trasig tand, skräck slagen och med ett hjärta som bultar ÅNGEST...



Jag är fruktansvärt tandläkar rädd...Skakar, gråter och astma kan sätta fart... Har inte varit till en tandläkare på över 15 år... Nä nu ljuger jag... Var på en annan jour tid för ca 8 år sen... men kollat igenom hela munnen har jag inte gjort på 15 år...  Ringde igår morse till 3 ställen och lyckades bara få en tid hos en privat den 22 dec, ingen annan kan ta emot mig... Folktandvården bad mig åter komma igen på morgonen...


Igår kväll skavde den lösa biten så mycket i munnen att jag bestämmer mig för att den måste ut, vara sig det smärtar eller inte... Jag bänder sliter och drar... Ögonen fylls med tårar, men skam den som ger sig, ut kom den och ont fick jag... Har inte sovit många timmar i natt, men idag kl 14.20 ska jag få komma till en kvinnlig tandläkare... Äntligen kunde folktandvården ta emot mig... Kan inte fatta att vi lever i ett mordent samhälle och dom har inte jour tandläkare att tillgå dygnet runt...  




Nu sitter jag här och grämer mig både över att ta mig till tandläkaren och dessutom är väl inte en tandläkar räkning så här innan jul det man önskat sig... Undra vad den här räkningen slutar på med 2 trasiga tänder... PJU!!!


Nåväl, helgen har gott i mysets tecken... I lördags gjorde vi god mat och Guben stod för den mesta mark servicen, jag hade dock lite svårt att låta bli att inte hjälpa till :) Det blev både för och varmrätt ett gott glas vin och en massa surr...




Förrätten var uppbyggd på hemma gjord räkstuvning på Kruskavlat bröd och sallad... Varmrätten älgstek, potatisgratäng samt en stekt tomat... Det var så underbart gott!


För att glömma det otrevliga jag har framför mig, ska jag baka lite godis, så vi har lite gott så här under julen... Men innan det, blir det frukost och lite mera kaffe...


  Akta er så inte knäcken, knäcker er... Kramkram





 
 
Ingen bild

Berit

20 december 2011 09:05

Jag har också varit rädd för tandläkare. Men har nu börjat gå på koll varje år och det har nog minskat tandäkarkontot. Även om det har hänt mig också att jag bitit bort någon bit av en tand. Så gör som jag . Gå minst en gång per år och undersök dina tänder.

Kram

PS För det slår aldrig fel olyckorna med tänderna händer oftast när det är helg. DS

Pottipotti

20 december 2011 13:56

Jag ska ta mig i kragen och försöka komma mig dit varje år för rutin kontroll... Bara jag finner någon som förstår mig och orkar a sig an en räddis :)

Det är precis som du säger Berit på helgerna då händer det saker

Kramkram

 
Ingen bild

Annika Wallin

20 december 2011 09:42

Så himla mysigt det ser ut:) Vilka fina ljusstakar gillar dom skarpt;) kram

Pottipotti

20 december 2011 13:54

Ja vi hade det jätte mysigt... Dom har jag köpt på IKEA!

Kramkram

 
Ingen bild

Ann-Kristin

20 december 2011 10:18

Men så otur, du fick med knäckkoket, hoppas att det blir bra nu efter expertbesöket hoppas att räkningen inte blir så hutlös, man kan ju hoppas att det blir bra, orkar du surra i em? Kram vännen Jag hatar också tandläkaren, taralltid bedövning!

Pottipotti

20 december 2011 13:54

Jo du, det ärr farligt med knäck... Ska snart iväg till tandis... Vet inte hur jag orkar prata sen, det blir väl lugnande och så har jag så fruktansvärt ont, så något godis bakande har det inte blivit av, utan jag har sovit i omgångar... Hör av mig när jag kan snacka igen... Ja vi får väl se vad denna räkning slutar på...

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards