Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Video Test!

Av Pottipotti - 6 december 2011 08:54

Sådär ja, nu är det första gången jag prövar att sätta in en hemma video och givetvis är det på våra pudel pojkar...

Hör så härligt snön knarrade under mina fötter... Tänk om vinter har kommit för att stanna...  


  Kramkram

 
 
Ingen bild

Berit

6 december 2011 09:52

Fina vovvar. Jag försökte filma våra hundar i går när de upptäckte snön. Men det var så många buskar som var i vägen så de försvann bakom den.
Man hör knarret från dina skor men det brusar väldigt från kameran. När jag filmar med min canon så hörs inget sånt. Har inte testat min Nikon. Måste ta och göra det någon dag.

Kram Berit

Pottipotti

6 december 2011 10:25

Det är inte alltid så lätt att få med dom små på bild :) Ja nu när du säger det så, hör jag ju att det är ett brus ljud, har aldrig tidigare hört det när vi filmat med den ... Konstig!

Har inte heller prövat filma med systemen kameran... Ville inte ta med den igår då det snöade till och från...

Kramkram

 
Pirkko

Pirkko

6 december 2011 12:46

Härligt med snö och knarr under fötterna. :-)
Vi har fortfarande barmark ... :-( //Kram

http://www.pirkkohakkarainen.se

Pottipotti

6 december 2011 14:10

Javisst är det... Nä, vad tråkigt att ni inte har fått någon snö än... Håller hårt tummarna att ni med ska få lite fjun på marken :)

Kramkram

 
Ingen bild

Ann-Kristin

6 december 2011 13:10

Gick ju jättebra, stadig på handen, inget skak, duktig du är som vsanligt. Visst är det mysigt med lite snö, ljusare och trevligare på många sätt, ha en bra dag!

Pottipotti

6 december 2011 14:09

Tack snälla vännen... Riktigt kul att få in en liten filmsnutt :)

Ja det är underbart med snö...

Önskar dig med en fin dag/kväll & kramen till dig vännen

 
Ingen bild

Berit

6 december 2011 13:41

På Nikons kurs så tipsade han att drä på en plastpåse bakifrån och ta en gummisnodd runt objektivet. Så gjorde han när det var sånt väder.

Kram Berit

Pottipotti

6 december 2011 14:08

Aha, tack snälla för tipset...

Kramkram

 
sus

sus

6 december 2011 19:21

Hej!
Ha, ha ni har lika mycket snö som vi..eller ska vi säga lika lite?
Fick vår första snö igår och den ligger kvar... här kallas det för snökaos och blixthalka *fniss*
Men vem är vem av grabbarna? Du får märka på dom på något vis.. staffansstrut på den ena och tomteluva på den andra???
Nu har du ju fått kläm på filmandet så snart är du nog värsta proffset och blir nominerad till en Oscar i pudelklassen :D
kramen!

http://susidus.minatankar.nu

Pottipotti

7 december 2011 10:09

Ja lika lite snö, är jag nog också inne på då :)

Jasså proffsfotograf, nja nog dröjer det ett bra tag innan vi är där, skulle jag tro :D :D :D

Okej för att reda ut vem som är vem... Twix har rakade öron och Ice har längre hår på sina... Twix har kolsvart i pälsen och Ice åt det grå hållet, fast det är inte alltid så lätt att se på bild :)


Kramkram



 
Teddy, Roger o Malou

Teddy, Roger o Malou

13 december 2011 21:10

Hej!
Vad glada vi blir över att se de fina killarna i rörelse! Så snygga i sina vinterdräkter. Det är så vackert med snön. :) Ser framemot fler filmer.

Lek och bus från Teddy
Vinterkramar Roger o Malou

http://www.teddybus.se

Pottipotti

14 december 2011 16:43

Vad roligt att ni gillar vår video snutt... Jag hoppas att jag får upp video ådran igen någon gång... Ska lära mig att filma med systemkameran :)

Ha det allra allra bäst & Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards