Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Länge sen - Livet lite mera ner än upp!

Av Pottipotti - 24 februari 2012 10:12

Oj det är så länge sen jag bloggade,  nästan tvungen att tänka efter hur man gör... Jag skäms när jag ser hur länge sen det är... Men livet är inte riktigt med mig... Det har hänt en hel del...


Jag fick stora svårigheter sen utdragningen av tanden, bet sönder ytterligare en till tand och den håller jag  på att rotfylla just nu, har inte kunna göra det tidigare eftersom jag fick en kraftig stukning i käken sen utdragningen, en sån värk har jag aldrig upplevt förr... Men nu känns det bättre men får ont om jag gapar för länge, så när jag håller på med den andra tanden så känns det minsann i käken, men det går...


Jag är inte alls lika rädd längre för tandis längre och man kan ju tycka att jag borde vara än räddare nu med tanke på allt jag varit med om, men man härdas väl... Så något gott blev det av allt tråkigt...


Har även hunnit ligga inne en natt på IVAs akut avd fick en allergi chock av kontrast vätskan,när jag gjorde en datatomografi vilket har gjort mig så känlig mot allt igen, så mitt liv är inom hemmet ramar... Kan inte träffa någon som har dofter på sig, då får jag genast problem av astman... Har även svårt att prata, för gör jag det för mycket så utlöser även det min astma.... Har för 2 veckor sen legat inne på Umeå universitet sjukhus, för utredning av min svåra hypoglykemi, än har jag inte hört något där ifrån, fick även där en allergi chock, men av alla dofter, fick då äntligen ett eget rum vilket jag bad om redan när vi kom dit... Det är nog svårt för alla att förstå hur känslig jag är och när bägaren rinner över så blir det ett väldigt instängt och ensamt liv för mig!


Mitt liv är väl inte på topp just nu, vilket ni säkert märker i mitt inlägg... Myckre tårar, sorg och fundering om vad som kommer att hända med mig här fram över... Har börjat med en medicin som dom hoppas påangående mina hypoglykemier, men jag mår riktigt dåligt av den, har så ont i magen, den sväller så jag ser ut att vara i 9 månaden... Får massor av blåmärken, illamående m.m  om jag kan fortsätta med den är osäkert... Till veckan ska jag prata med dom i Umeå och höra vad dom har kommit fram till och då även berätta om hur det går med medicinen... Ev ska dom skicka mig till Uppsala för vidare utredning av den här sjukdomen!


Jag har så mycke frågor, men dom kan ge mig så lite svar eftersom den här sjukdomen är så ovanlig, för bara något år sen så fanns den inte... Mycket av informationen har dom hämtat från USA Dom har upptäckt att min bukspottkörtel producerar insulin trotts att den inte bör göra det... I Umeå har dom gjort en skintröntgen på hela kroppen, för att utesluta att jag inte har någon tumör i den, dom tror inte det, vilket känns skönt men som jag skrev tidigare så vet jag inget förrän nästa vecka...


 


Ja annars då med livet... Tur jag har killarna jag kan lägga min lilla energi på... Hålller en verkligen uppe de små liven :) dom får en att se ljuset i den mörka tunneln!


Tänk att allas våran Twix blir 3 år den 5 mars och lille bus blir 1 år den 10 mars... Vad tiden går fort! Jag har gjort det enkelt för mig, så nu är båda väldigt ner kippta, eftersom orken inte riktigt finns för pälsvården just nu... Twix han är nog över lycklig, eftersom han inte alls gillar när man håller på med honom... Tyvärr har dom lättare att fryser, vilket är en nackdel, men vi går ju mot ljusre och varmare tiden nu, vilket känns underbart och dessutom så finns ju både overall och täcke :)... Igår fick vi se solen och i förrgår såg jag dom första takdropparna... Så man känner minsann att våren närmar sig även om det är ett tag kvar...


Tyvärr har jag inte så mycket bilder att sätta ut just nu, kameran har inte använts sen  januari och dom har jag inte ens kollat igenom... Men om orken finns ska jag kolla igenom kameran och sätta ut bilder sen från våran semester hos Syrran med familj... Japp det blev en resa dit, den blev mycket lugn eftersom jag inte var så pigg... Det var helt UNDERBART att träffa dom... En skön och mysig soffa hade dom dessutom att ligga i :) Och vilket litet charmtroll dom har i Frasse bus... En underbar dvärg kille med ett härligt sätt... Han och Ice lekte och hade så roligt hela dagarna... Bästisar för evigt kan jag lugn säga!


Hoppas att ni alla har det bra, skäms att jag inte har hälsat på er... Men lovar att göra det eftersom... Även om jag inte har varit synlig så finns ni i mina tankar... Nu ska jag dricka mig lite kaffe, kanske jag piggnar till!


En fin dag önskar jag er alla


  Kramkram

 
 
Ingen bild

Berit

24 februari 2012 11:40

Usch så trist det låter. Hoppas att de kommer på något bra som kan göra dig friskare. Inte alls roligt att må så där. Tur vi har vovvarna =) De stunder jag orkar så försöker jag stoppa fingrarna i blomjorden. Och få se när det spirar. Då är det hopp om liv. Blir inte så långa stunder men jag hoppas på att det blir mer längre fram. Eftersom orken inte infinner sig riktigt.
Hoppas på bättring för dig och Kram från mig Berit.

 
Ingen bild

Ann-Kristin

24 februari 2012 13:19

Så trevligt att se dig här på bloggen igen, förstår ju jobbigt du har dt med allt i stort sett, lider och tänker mycket på dig.
Det var så trevligt att få träffa dig här på NUS i Umeå samt sedan på Skypen, alltid roligt att ses och höras.

Väntar med spänning den dag jag kan komma och besöka er alla.

Det är tomt här hemma, främst på de kvällar jag är ensam hemma, men det går bra ändå, han har det bra i Ersmark/Skellefteå.

Kramar i massor till bästa vännen och förhoppning om en skön helg!!!

 
Helena

Helena

24 februari 2012 16:36

Heeeeej vännen!!!
Låter ju inget bra alls det här... Skitsjukdomar! Jag har tänkt så mycket på dig, må du tro... Vi måste ringas och prata bort en timme eller två ;)
Nu ska jag förbereda tacomiddag med familjen - undrar vem som tycker att det är godast, ungdomarna eller mammi :D
Sköt om dig, tjejen, så hörs vi snaaaaart!!!!! Kramisar

http://www.queencobra.se

 
Svärdottern

Svärdottern

24 februari 2012 21:03

Vad kul att se att du också har uppdaterat dig på din blogg, Tråkigt att hör att de inte alls är nå vidare med dig! :'( Tänker på dig.

http://sandstorm.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

24 februari 2012 23:06

Hej Anneli!
Vad glad jag blir att höra ifrån dig och jag börjar med att sända en stor styrkekram...oj vad du får gå igenom!
Tur att du har dina härliga fyrbenta, de kan förgylla ens tid!
Ja vi är så ledsna att vi inte har vår gyllene gosse kvar men han finns i våra hjärtan varje dag! hanär med oss på promenader och vi ventilerar och försöker förstå hans beteende varje dag, det är inte lätt men vi vet att det var det bästa för hans skull...
vi gläds nu med de gossar vi har:)
Önskar dig och de dina en skön helg!
Bamsekramar:)

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
sus

sus

27 februari 2012 19:03

Jag tycker så jäkla synd om dig.. inga tomma ord utan det trillar en tår här på tangentbordet. Om jag hade ett trollspö skulle jag trolla så du blev frisk. Och alla människor nersprejade med parafym. OK om man använder till fest och så.. men när till och med jag som inte är allergisk blir illamående av när en ung tjej satte sig på sätet bredvid mitt på tåget. Jag var tvungen att gå till nästa tågvagn. Men jag sa några sanningens ord till henne och hon såg faktiskt lite skamsen ut. Jag vill helst inte använda parfymerade hudvårdsprodukter till vardags, men dom är dels svåra att hitta och så är dom av någon märklig anledning oftast dyrare och i mindre förpackningar. Undrar varför???
Hoppas att du känner dig lite bättre och att tanden slutar jävlas.
KRAMEN!
/sus

http://susidus.minatankar.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards