Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Träning = Ingen självkänsla - Saknad!

Av Pottipotti - 16 juni 2010 16:20

Jag har kämpat i dagarna tre, att få tag i någon som håller i lydnads kurser... Vill träna upp Twixen så vi kan starta i LP 1:an... Det verkar oerhört svårt... Igentligen borde jag fixa att träna upp Twixen själv... Har ju tränat med Timmy och dessutom ställt upp i en tränings tävlingslydnad och då kunde vi inte ens alla moment, men fixade det ändå... Lite nostagi bilder från det kommer här...


 

Inte var han stor min älskade Timmy... Han låg där hela tiden :) Så länge har vi aldrig kört en platsliggning.


 


Linförighet är rätta ordet...


Timmy var så klockren att träna med... redan som 4 månader valp, var han otrolig, så kontakt sökande och lyhörd!


 

En härlig fart i hit... Och lika snabbt satte han sig på min vänstra sida fot... Han liksom hoppas in bredvid sidan :)


 


Det här var ett av momenten vi aldrig hade tränat på... Men han fixade det gallant... Om jag kommer ihåg rätt så fick vi 146 poäng... Inte illa va...


När jag ser tillbaka på dessa bilder, kan jag inte fatta att han var så liten... Men vilken kille han var... Min dröm är att vi ska kunna ställa upp, Twixen och jag... Men jag har så svårt att tro på mig själv... Vet inte hur jag ska börja min träning, hur ska jag lägga upp den... Har inköpt boken Lydnadsträning i Teori & Praktik, som jag har börjat läsa... Jag hoppas att jag hittar mig själv där, så jag kan sätta igång med träningen...


Är det någon som har några tips, som kan hjälper mig, tar jag tacksamt emot dom!


Det går inte en enda dag utan att jag tänker på Timmy... Han har nu varit i hundhimlen snart i 1 år och 3 månader... Jag känner att för var dag som går så helar mitt hjärta, men det blir nog aldrig riktigt helt igen... Det jag och Timmy hade kan ingen ta ifrrån mig, även om han inte finns längre vid min sida, men som jag saknar det!


 


Kram kram










 
 
Ann-Kristin

Ann-Kristin

16 juni 2010 17:19

Så rörande att se dessa fina foton på duktiga Timmy, Twix kommer säkert dit också ,med sådan matte så ordnr det sig säkert. Kramisar

http://www.charlesilver.dinstudio.se

 
Ingen bild

Maria L

16 juni 2010 17:31

Jo ni var verkligen duktiga. Men matte var ju "lite" nervös, men Timmy han var lugn som en filbunke. Minns pudellägret med glädje. Många kramar från mig

 
Karin

Karin

16 juni 2010 17:50

Vad du är duktig,är ju så mysigt att träna med pudlarna för de är ju så kloka o duktiga.
Själv har jag tappat orken o lusten,men ger mig inte o tvingar mig till det mesta nuförtiden.
Jag skulle ju så gärna vilja gå på ringträning med Hjördis,men här ute där vi bor fanns det tyvärr inget intresse,så det blev inget o det är ju jättetråkigt.
Men ska försöka ta nya tag i höst,funderar på att anmäla mig till en hundklubb en bit härifrån o gå på agility.
Önskar dig lycka till i tränandet,kram Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg/bloggplattsen

 
Maria & Bella

Maria & Bella

16 juni 2010 23:11

Vilken duktig goding! Förstår att saknaden är stor! Kram från oss i Tierp!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

17 juni 2010 00:05

Vilka härliga bilder på din lille kille, det är ju bara för härliga hundar de här pudlarna...i sommar ska vi fortsätta träna på både agility och lydnad!
Läste om din skuld...viken tur att du vaknade...
Ha en fortsatt bra vecka// Kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Hillevi o vovvarna

Hillevi o vovvarna

25 juni 2010 13:24

Så duktig pojke! Pudlar brukar ju vara läraktiga så du ska se att Twix fixar 1an oxå! Minst:-)

Här tränar jag 3 st...men vet inte oom jag vill eller orkar tävla igen? Vi har kul på kurserna iallafall...Mest ös i Hubbe o Matilda.
Hugo är lite som tjuren Ferdinand;-) Han tar livet i rätt takt, Carpe Diem!

http://www.petitesse.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards