Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Uppe före tuppen!

Av Pottipotti - 10 juni 2010 05:34

Jag klarade att stiga upp :) Väckaren ringde strax före 05.00, så det var bara att kravla sig upp om jag ska orka stiga upp än tidigare i morgon och ytterligare ett snäpp tidigare på lördag...Jag succesivt vänjer om kroppen... Gör jag inte så, orkar jag inte med... Man somnar dock snabbt på kvällen :)


Det blev både bild och filmtagning igår då vi ringtränade... Tyvärr var det endast en bild som blev någorlunda...


 


Han står inte helt perfekt, men det tränar vi på... Allt gick toppen igår med... Lite svårt att få honom att hålla upp svansen om jag rättar till honom, men det kommer nog med tiden ju mer säker han blir i ringen...


Filmerna blev jag rätt nöjd med... Det är toppen att spela in för att sen kunna sätta sig ner och analysera, vad jag kunde ha gjort bättre, vad behöver vi träna mera på o.s.v


Farten har varit lite svårt att få upp honom i, fick lite tips från en boken jag läste igår...  HANDLING - Att visa hund på utställning skriven av Mia Sandgren... ( Rekomenderas varmt ) ... att springa fram och tillbaka, överraska hunden med att springa i en åtta, öka och sänk tempot. Twix blev glatt överraskad och visade upp sig på ett helt annat sätt, farten blev bättre... Ska be guben filma nästa gång vi ringtränar/utställningstränar... På detta sätt ser jag hur vi utvecklas :)


Nä, nu är det bäst jag får i mig mitt morgon kaffe, så jag vaknar till liv... Känner hur det sprider sig en härlig kaffe doft i huset... Till kaffet ska jag avnjuta en bok Zelda och dessutom njuta lite extra nu när solen lyser och värmer upp hela köket :)


Kram kram


 
 
Tanja och Selma

Tanja och Selma

10 juni 2010 06:16

Titta gärna in på vår blogg. Kanske gillar du det och vill se mer! Glöm inte kommentera om något faller dig i smmaken=)

http://tanjaselma.blogg.se

 
Ingen bild

Maria L

10 juni 2010 14:15

Hej! Värst vad du är uppe tidigt. På lördagmorgon bär det utav kl 03,00. Det ska bli roligt att träffa er. Kram

 
marsipan

marsipan

10 juni 2010 17:40

Nu ska jag göra något som jag gör alldeles för ofta (enligt min högreligiösa Mor) Jag ska svära.
FY FAAAN vad snygg han är! *BEUNDRAR*
Och du är så duktig med pälsen och "looken"
Han är en natural beuty!
Förökte ett tag att få Ludden att ställa sig snyggt.
Tillslut tappade han tålamodet och pet mig i fingret. Men han är så gulligt ändå, vi älskar honom ändå trots att han bits (inte så hårt såklart) såfort han tycker att vi är jobbiga ;)

Kram och kram igen!

http://marsipan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards