Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Ett liten hej!

Av Pottipotti - 15 oktober 2012 18:51

En liten snabbis och uppdatering... Här håller vi på att greja runt lite... Jag har varit lite piggare i några dagar och då sätter kreativiteten igång... Som jag har längtat efter att få greja på lite smått här hemma... Att bara ligga i soffan, kan göra en lite smått tokig...


Huvaligen så rått och kallt det har blivit ute... Jag undrar vad som händer om kylan biter sig fast i denna blöta sura mark... Har nog inte varit med om att våran tomt den här tiden på året varit så blöt... Kan nog inte påminna mig om att det har regnat så här mycket heller, tror inte att det har gått en enda dag som det inte regnat på länge.


Virkningen går framåt, snart är jag klar med sjalarna åt tjejerna och sen blir det Syrran som ska få en... Handleden gör ont till och från, men det blir bättre och bättre för var dag :) Den fick nog en chock av att arbeta :) Men att läsa mönster har jag inte lärt mig än...


Nä världen, nu är det bäst jag fortsätter med middagen, magen kurrar som bara den och Guben är snart hemma och ledig i 2 härliga dagar, så nu blir det måndags mys för oss :)


  Kramkram världen

 
 
Ingen bild

Berit

15 oktober 2012 19:26

Hej Vad roligt att höra att det känns lite bättre.

Ja gräsmattan är här precis som en svamp. Var och petade ner några löka i jorden spm jag glömt bort. Och det var blött. Jag har två pallkragar på höjden men ändå så blött. Hur är det då i marknivå?
Synd att du bor så långt bort annars så skulle jag ha lärt dig att läsa mönster. Det finns på nätet om du vill söka Tror att det finns på bl.a garnstudio. Många saker kan man hitta på you tube.
Hoppas att det håller i sig den där känslan av att känna sig piggare.
Kram från oss i Öjebyn

Pottipotti

19 oktober 2012 19:22

Ja att få några dagar som är lite mera uppåt, gör gott för själen... Som du säkert så väl känner igen antar jag...

Ja det hade varit toppen om jag skulle få hjälp med mönster, men det gäller att ha tålamod... För hur jag än försöker så fattar jag noll... Men tillslut kanske poletten ramlar ner...

Vi får väl skypa någon gång, kanske du kan hjälpa mig där igenom ;)

Sköt om dig så gott och hoppas att du får må så bra du bara kan Berit, tänker på dig!

En riktigt fin fredag kväll & helg önskar vi er.

kramkram

 
Ingen bild

Linda Larsson

15 oktober 2012 20:24

Hej min vän!
Vad jag blir glad att du är piggare :-)
Jag önskar dig allt gott <3
Massor med kramar från mig och trix

Pottipotti

19 oktober 2012 19:18

Hej Linda!

Vad roligt att du kikade in... Det gjorde mig glad... Ja det har varit härligt att få några dagar som jag var piggare...

Önskar dig en riktigt härlig fredag kväll & helg...

Kramkram i massor till dig vännen

 
Ingen bild

Ann-Kristin

15 oktober 2012 21:15

Måndagskram till dig, alltid roligt höra från dig, skönt att du känne dig lite piggare några dagar, dt lyfter en regält, hoppas att det håller i sig! Kramar i massor från o9ss!

Pottipotti

19 oktober 2012 19:16

Fredags kram till dig Damen :) Ja det har varit härligt att få känna sig lite piggare, men nu är jag på väg ner över igen, men ska leva på mina piggare dagar...

Ja du vet ju allt för väl hur det är med berg och dalbana...

Önskar dig och de dina en fin fredag kväll och helg...

Kramisar i massor vännen

 
sus

sus

16 oktober 2012 11:49

Halloj!
Vet du! Vi har SOOOOL här! Klarblå himmel och "nästan varmt". kunde sittta ute i solen och fika med bara en liten kofta på! Ludde sa åt mig att hämta hans dyna och så låg han och solade. Önskar jag kunde skicka över till dig!
kram och hoppas ändå att din dag blir bra!
kramen!

http://susidus.minatankar.nu

Pottipotti

19 oktober 2012 19:15

Det har vi fått njuta av idag, så du skickade verkigen över sooolen hit, hoppas att den är kvar hos er...

Pussa om Ludde gubben :)

Kramis till er från oss

 
Ingen bild

siwan

22 oktober 2012 20:29

Hej
Man får ta till vara på stunderna när man orkar
å inte stressa fram nåt.
kroppen säger ju till
när man inte klarar av nåt
Skönt ha virkning å pyssla på med
å nå annat tänka på
Var rädd om dig
kram

Pottipotti

25 oktober 2012 14:21

Ja det har du så rätt i Siwan, vad roligt att höra från dig

 
Sami, Roger o Malou

Sami, Roger o Malou

30 november 2012 16:09

Hej igen!

Visst är det konstigt med så mycket regn vi fått i så stor del av landet?! Byggjobbarna gjorde fel när de byggde vårt område. Just vår del av huset och trädgården har hamnat i en sänka. Gräset o buskarna hinner bara suga upp det mesta under några få sommarmånader. Vi har upphöjda rabatter, krukor o korgar, - så våra egna växter trivs.


Nu har vi fått snö, äntligen. Det är så mysigt och fint.

Vet inte om du klarat av läsa något på vår hemsida? Vi har drabbats av stor sorg. Teddy dog på operationsbordet den 14 september. Urinblåsan han föddes med, var helt uppåt väggarna galen. Sorgen är jätte tuff, särskilt för matte. Banden mellan matte och Teddy var supertighta.

Vi har i alla fall en valp som heter Sami. Vit Bichon havanais, av varianten med endast överull. En jätte härlig personlighet, med massor av energi till lek, träning och bus! ;) Valpen är på valplek vissa söndagar. Jätte skoj. :) Där kallas han för "Duracell".

Valppussar från Sami (han får väl va bloggkompis med era fina pudlar även om han är av annan ras??

Vackra snöflingor och många kramar från Roger o Malou

http://www.teddybus.se

Pottipotti

16 december 2012 16:38

Ja jag har läst om eran sorg, det gör mig ont, men vad roligt att ni har ny liten ullsudd att mysa och goa med och visst vill vi vara era blogg kompisar fortfarande...

Vi tycker om er och tänker mycket på er!

Kram kram från oss till er alla gossa om den lille busen från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards