Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

Virkat var det här!

Av Pottipotti - 5 oktober 2012 14:02

Är så lycklig över min "sonhustru" Sandra som ofta kommer hit och förgyller min tillvaro... Vi myser, skrattar, virkar, lyssnar på musik, ser film eller bara sitter tysta och filosoferar... Utan henne skulle jag känna mig oerhört ensam...


Jag har blivit så fruktansvärt känslig igen i min astma, tål näst intill inga dofter alls, som tur är kan mina allra närmaste komma hit, eftersom dom inte har några dofter på sig, ej heller i kläderna.


Apropå virka så har Sandra gjort ett par handledavärmare till mina onda händer...

 

Dessutom har hon gjort en så fin mössa, som värmer mitt huvud...

 

Tusen tack Gumman, du är en klippa <3


Sandra lärde sig virka av sin låtsas mor, när hon var ner till dom... När hon sen kom hem lärde hon mig... Har virkat för en så där 25 år sen... Jösses vad länge sen, är jag så gammal... Nåväl bara gilla läget... Åter till saken, kom inte ihåg hur man gjorde, men hon var så duktig på att lära en "gamling" kan dock inte läsa mönster än, men kollar mycket på youtube hur man gör...


Den orange lilla Mormorsrutan var mitt första alster som jag lärde mig att göra genom youtube, sen gjorde jag duken i rosa, på frihand... Dom 2 vita sjalarna var så roliga att göra så nu håller jag på med sjalar till mina systerdöttrar och en kompis till dom :)


 

Jag köpte garnet på Rusta... ett helt gäng till en billig penning, så är ni virk och stick sugen så rekommenderar jag varmt att kolla garn på Rusta!


När jag väl satte igång med virkning, fann jag denna söta ask som det har varit gelehjärtan i, har säkert har haft den i 15 år, sen den dagen har jag haft brodyr garn, sax m.m i den och nu har jag saker till virkning i den...


 


Fick den av yngsta sonen bästa kompis han hade som liten... Är väldigt rädd om den, för den flickan betydde och betydet väldigt mycket för mig än idag... Den är tejpad på flera ställen och det knakar om plasten, men jag ska försöka ha kvar den så länge som möjligt!


När jag väl kommer igång med virkningen, så ska jag försöka mig på att göra lite roliga figurer, har inhandla mig en hel del virkböcker...


   

Trots att jag har köpt denna börja virka bok, som skulle vara så lätt och bra för nybörjare så fattar jag ändå inte hur man ska göra, dom säger att virka är lättare än sticka, men än håller jag inte med om det, inte att förstå mönster i alla fall, men roligt är det :)




  Kramkram

 
 
Ingen bild

Berit

5 oktober 2012 14:33

Visst är det roligt att virka. Det har blivit mycket virkat och stickat det sista året för mig.
Det finns så många mönster på nätet så du kan göra många julklappar i år.

Kram Berit

Vovvarna hälsar också.

Pottipotti

5 oktober 2012 18:16

Ja det är jätte roligt, men så svårt att läsa ett mönster, men det kommer kanske. Du är jätte duktig på att handarbeta.

Ja deet blir nog en och annan virk julklapp i år :)

Ha det så bra Berit hoppas att du får må så bra som det barra går.

Kramkram & kram till Vovvarna med

 
Ingen bild

Ann-Kristin

5 oktober 2012 14:37

Så duktiga ni är stickar och vikar, trevlig sysselsättning! Kram

Pottipotti

5 oktober 2012 18:14

Tack, det är du med som stickar... Kul att ha något att göra.

Kramis

 
Svärdottern

Svärdottern

5 oktober 2012 15:21

Vad fina bilder som du har stoppat upp, så kul att se att du har börjart blogga igen :) Tack för dom fina orden dom värmer, hade nog vart ganska ensamt för mig med om jag inte hade haft en sån underbar svärmor som DIG! :D Så vi gör varandras tillvaro mycket roligare när vi har varandra! Massa kramar på dig..

http://www.Nattstad.se/Sandrapulin

Pottipotti

5 oktober 2012 18:14

Tack gumman, kul du gillar bilderna :) Oja det är tur vi har varandra

 
Ingen bild

Gunilla

5 oktober 2012 23:43

fina handledsvärmare har du ett par extra kan jag köpa ett par

Pottipotti

6 oktober 2012 14:35

Hej vilken Gunilla frågar?... Jag har just nu inte några extra, men det kanske går kan fixa ... Hör av dig igen om intresse finns.

Önskar dig en fin dag, Kram

 
Ingen bild

Gunilla Westerlund

6 oktober 2012 23:57

Gunilla är Gunilla Westerlund från Bålsta fd Boden bo

Pottipotti

15 oktober 2012 18:40

Hej Gunilla!

Vad roligt att du kikade in till oss :) Min "sonhustru" Kan tänka sig att göra ett par åt dig för en liten penning...

Hör av dig till mig på mailen pottipottis@hotmail.com så pratar vi mera om detta :)

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards