Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Om lite dittan och dattan!

Av Pottipotti - 30 november 2011 08:52

Det är ju så jag skäms... Ingen uppdatering, har inte ens rört min nya kamera på över en månad... Får väl skylla på att det har varit annat som har upptagit min tid...

Har hunnit med en sväng på lassa, närmare bestämt 3 dagar och över 90 timmars fasta med endast vatten, kaffe eller te... Trodde inte att jag skulle fixa att vara utan mat så länge, men konstigt nog funkade det... Som avslut på detta fastande så fick jag cykla i ca 10 minuter...Under dessa dygn har dom även tagit prover på mig var 6 timma... Än vet jag inte vad dom visade.


Varför har jag då gjort detta: JO, för att ev utesluta att jag har en tumör på buksporttkörteln, dom har kommit fram till att jag har fel på min buksporttkörteln, den producerar insulin trotts att den inte ska göra det... Kunde bero på en tumör, men eftersom jag i fastande tillstånd inte har haft någon hypoglykemi, så har jag mest troligt inte en tumör... Men det blir MR röntgen här fram över och nu har dom även satt in mig på en blodtrycks medicin som har visat sig bra för just hypoglykemier, funkar inte det, så fanns det även 2 andra mediciner som kanske skulle kunna hjälpa och till sist kan dom operara bort en bit av min buksporttkörtel.


 


Dom vet inte så mycket om den här sjukdomen jag har fått, det finns vissa studier om den, mest från USA det är 2 st professorer i Umeå som har specialicerat sig på detta, som min läkare har kontakt med hela tiden, dom kommer jag även att få träffa så småningom... Nåväl det var lite om mig och vad som hänt...


Killarna då... Dom mår toppen bra... Twixen är fortfarande pigg och allert... Dom leker och busar så mattorna yr här hemma... Julen är på plats och ljusen brinner i stort sett dygnet runt här hemma... Vilken tur att vi har julen att glädja oss över, nu när det är så mörkt och dessutom ingen snö... Vi hade lite fjun som gjorde världen mycket ljusare, men nu regnar det, vilket väder... Regn och plusgrader i decemer månad... Hoppas bara att vi har snö eller åtminstone frost på marken då julen står för dörren...


Nu önskar vi er en helt underbar vecka, men en massa ljus och värme... kramar från oss

 
 
Ingen bild

Anki

30 november 2011 10:41

Tjena det var länge sedan vi pratades vid .Trist när du varit på lassa igen .Men vi håller tummarna att allt löser sig.Själv går jag på inflamationsdämpande medesin och citodon för min höft dom opererar inte fören min BMI gått ner och vikt ,och att gå ner i vikt är inte lätt när man inte kan röra sig .ja det är bara att bita ihop.Jag åker till Gävle till kompisarna på tisdag och sedan på lördag 10: onde till Stockholm för att kolla uts det ska bli kul .Ha det jättebra. Kram Anki & Anker och alla Indenorshundarna

Pottipotti

30 november 2011 12:04

Ja det var länge sen Anki! Vi får ta en surr stund över telefon någon dag, kanske efter du varit i Stockholm så jag får höra om utställningen och vad man kunde shoppa m.m :)

Tråkigt att höra att du inte är okej och att gå ner i vikt, vet jag allt för väl hur svårt det är och dessutom om du inte kan röra dig... Håller tummarna att du fixar det!

Hoppas att du får det toppen bra på din mini semester...Ha det allra bäst och sköt om dig så gott du kan Hälsa gubben och alla doggarna.

Kramkram

 
Pirkko

Pirkko

30 november 2011 10:48

Du får inte skämmas! Tror inte att nån ställer krav på snabba uppdateringar ... Däremot blir man skitglad när du gör det! ;-) :-)
Imorse tänkte jag på dig och hoppades att allt är ok.
Hoppas att proverna ger svar på problemen, så att du får rätt hjälp.
Vill ju se foton på matte och räserpudlarna i fartfyllda snölekar ... när snön väl kommer. Kram Kram

http://www.pirkkohakkarainen.se

Pottipotti

30 november 2011 12:01

Tack snälla Pirkko... Du har alltid så kloka visa ord att delje mig... Visst är det så att jag inte ska behöva skämmas, fast jag gör det dock lite ändå...

Blir alldeles varm och glad över att ni gillar när jag bloggar... Och att ni ser fram emot mina bilder... Tack :D

Kram och tack för din kommentar

 
sus (fd "Marsipan")

sus (fd "Marsipan")

30 november 2011 22:03

Hej igen!
Tror inte det finns någon lag som säger att man måste blogga, men fint att du är tillbaka igen.
usch för undersökningar, men det låter ändå bra att de kollar upp dig ordentligt nu.
Hoppas att allt går bra och att du och killarna + LaFamilia får en fin fortsatt december!
Ludde har gått i barndom och tror han är valp, leker och har sig och tupplurar lite emellanåt. Om två veckor fyller han fjorton!
Gubbens kollega har en pudlis som nyss fyllde 19 och som är hur pigg som helst! Fint med pudlisar som ger bonusår!
kramen!

http://susidus.minatankar.nu

Pottipotti

2 december 2011 17:59

Det är så sant som det var sagt sus... Ja det är lite jobbigt med allt runt omkring, men bara man får klarhet så man kan gå vidare :)

Önskar dig och de dina en fin december också... Vd härligt att Ludde gubbe är så pigg, jag hoppas verkligen att jag får uppleva det med mina killar... Gossa om godingen från oss!

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards