Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Uppdatering om Twix!

Av Pottipotti - 24 september 2011 09:33

Många vet ju att Twix inte har varit okej i sin kropp sen han ramlade från ett trimbord i sep 2010… Han har genom gott en massa undersökningar, varit på rehab och badat samt fått akupunktur, stått länge på medicinering m.m… Vi har helt enkelt varit mellan hopp och förtvivlan ifall vi skulle få ha honom kvar hos oss eller om han skulle få somna in.


I sommar gjorde vi ett sista försök och for med honom till Strömsholm som jag skrev om den 8 sep -11… Där genom gick han en grundlig undersökning… Dom vred och vände på honom, sträckte ut alla ben, böjde i svansen, lät honom gå i trappor, kollade av hur han gick runt, runt dom drog i varje kropps del på honom.


Sen var det magnetkamera underökning och provtagning på detta också… Han blev kvar där under dagen… Alla prover har varit bra… Magnetkamera undersökningen visade ingenting och det har heller inte någon vanlig röntgen gjort eller tidigare provtagningar heller.


Vi hämtar hem honom efter kl 18.00, han är trött och medtagen… Men något är sig inte likt ändå dagen efter… Han är uppe och rör sig trotts att han genom gått denna undersökning, vilket är ett under… Han har alltid tidigare blivit så dålig av alla undersökningar. Har han varit med på promenader en dag, så var han dålig i några dagar… Busade han med Ice så blev han dålig o.s.v


 


Men… något hände efter undersökningen i Strömsholm… Han var och badade och simmade hos Svågern och Svägerskan på deras land dagen efter undersökningen… Han sprang och busade med Svägerskans föräldrars Cavalier och Ice… Visst såg vi att han fortfarande hade ont och var medtagen… Men för var dag som har gott sen vi kom hem från Strömsholm har han bara blivit bättre och bättre… Idag mår Twix bra… Han orkar hänga med på promenader varje dag… han leker och busar med Ice, vi har varit i skogen och spårat… Han är tillgänglig och allert… Han står inte på någon medicin, utan den ligger kvar i skåpet och där hoppas jag att den förblir…


Om jag ska våga mig på en spekulation, så undrar jag om det inte var så att något har legat i kläm av fallet, trotts att dom inte funnit något… Han har varit så mycket stelare i höger sida, mot vänster, men idag rör han sig mycket ledigare… Han är inte längre under ställd utan han står avslappnat…

Så en sak är då säker, man ska aldrig sluta tro på MIRAKEL… För som det ser ut nu, så får allas våran underbaraste Twix vara kvar hos oss


Om du är intresserad av att läsa mera om Twix rehab tid, gå då under kategorier som finns på vänster sida och sen trycker man sig vidare till Twix rehabilitering!

 
 
Ingen bild

Agneta

24 september 2011 10:10

Ja vad ska jag säga??? Verkligen helt otroligt. Det gläder mig, för det är sån stor sorg att missta en TROGEN vän. Så jag gläds med dig.

Pottipotti

24 september 2011 10:26

Ja det är helt underbart, ja helt fantastisk att

 
Ingen bild

Ingela Berglund

24 september 2011 11:03

Åhh, så härligt att läsa! Jag tror som dig att något varit i kläm och nu så har det rätat till sig! Vilken lycka för er alla <3 Kramar

Pottipotti

24 september 2011 18:15

Ja visst är det härligt :) Det är faktiskt den enda förklaring jag har på detta fenomen om man nu kan kalla det så... Ja lyckan är total här hemma!

Kraam & Trevlig helg!

 
Ingen bild

Ann-Kristin

24 september 2011 13:14

Men vad helt underbart att läsa, om denna långa resa han och ni har gjort, trevligt att höra att ni nu har får ett bra liv i fortsättningen, så han får vara en hund, och leva så normalt man kan. Kramar vännen njut nu med Twix och Ice!

Pottipotti

24 september 2011 18:13

Visst är det helt otroligt underbart... Mirakel finns... Blir varm i hjärtat av att se han så pigg och allert... Vi har en framtid med Twix :)

Kram tebax

 
Kerstin

Kerstin

25 september 2011 11:23

Men vad härligt att höra att han mår så bra...vet att han varit dålig men ej så dålig som du beskriver det nu!
Så skönt att ni inte gett upp hoppet :)
Vilka härligt fina killar du har...Lycka till fortsättningsvis nu!
Bamsekramar ifrån oss ♥

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Pottipotti

25 september 2011 19:58

Det känns så otroligt fantastisk att han är tillbaka våran Twix... Sprallig som tidigare, hänge med och glad... Nä, här ger vi inte upp i första taget :)

Dom är ljuvliga våra små :) Tack snälla Kerstin!

Kram kram till er med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards