Direktlänk till inlägg 1 april 2011

1 April!

Av Pottipotti - 1 april 2011 12:31

Dagarna flyter på här hemma... Konstigt nog går dom fast man mest är liggandes eller sittandes... Guben och Twix är på en härlig prommis, men vädret bjuder på grått och snö... Ett riktigt april väder.


Ja tänk, idag är det första april... Vilken Underbar tid vi har framför oss... Ljuset kommer mer och mer, men tyvärr så länge jag är här hemma blir det till att sitta mest inne och se ut även om vädret är kanon... Allegin/astman har jag börjat känna av, men håller jag mig inne är det kanska så lugn!


 


Tanken var ju att vi skulle vara i fjällen nu, men som situationen ser ut just nu, blir det till att vara hemma... Men jag hoppas än på att jag ska orka fara dit och åtminstone kunna sitta ute på altan där och få i mig lite sol energi...

Det viktiga i allt detta är att försöka ta en dag i taget, skynda långsamt och inte stressa på det hela!


 


Jag måste ju bara säga vilken tur att jag har Twixen och Guben som ger mig sån energi... Alla dessa pussar och goss som den lilla lurvisen ger... Ja bara det helar man av... Och att få krypa in i en trygg famn är ju hur härligt som helst!


Sen har ju dessutom yngsta sonen med flickvän varit hit och gett mig goa stärkande kramar, skratt och surr :)


Kramkram världen!




 
 
Maria & Bella

Maria & Bella

1 april 2011 21:40

Å vad du är enorm och okuvlig. Det doftar framtidstro och positiva tankar om dina inlägg, trots att jag förstår att du inte har det så lätt. Önskar det fanns något jag kunde göra för dig... Många kramar!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Pottipotti

2 april 2011 17:01

Tack snälla Maria för ditt fina inlägg... Du gör massor för mig ska du veta... Dina inlägg och kramar hjälper massor!

Kram & tack

 
Malou och Teddy

Malou och Teddy

2 april 2011 00:28

Hej!

Åh, vad skönt att du är hemma igen! När man är på sjukhus, så saknar man familjen och hemmet så mycket, tycker vi också.

Tål du de flesta blommor man kan ha inomhus? Här älskar matte att titta på gulliga krukor med lökväxter på våren. Får små fina buketter med orkideer ibland av mattes mamma. De är vackra och håller så länge i vattenfylld oasis. :)Man behöver vackra saker att titta på när man är inne mycket. Två sorters Petunia hybrida blommar redan inne hos oss. De tycker det är sommar och vi blir så glada av att se dem och lukta på dem för Teddys del.

Ser att Twix gillar jobba med korken på flaskan. Öppnar han korken? Teddy älskar också förpackningar. Vi rensade ut förpackningar från hans leklåda nyligen. Det blev många. Han får nya allteftersom. :) Mineralpiller-burkar fyllda med ris, cous-cous, makaroner m.m är alltid populära att leka med.

Det är toppen att vi har våra underbara "slickisar" till pudlar, eller hur!? Och goa kramar. Hälsa din man att han får ge dig många mjuka kramar från oss! Och Twix får slicka dig massor från sin släkting Teddy. :)

http://www.teddybus.se

Pottipotti

2 april 2011 16:59

Ja känslan går knappt att beskriva att vara hemma igen... Underbart fantastiskt o.s.v

Nä, jag har tyvärr inga riktiga blommor i hemmet, det klarar jag inte av...Har en liten rabatt ute på sommaren som jag påtar i, men jag kan känna av den... Men tycker att det är så roligt att ha några vackra blommor att greja med och titta på... Brukar även unna mig tulpaner på våren som pryder köksbordet...

Jag såg ju på eran hemsida så vackra blommor ni har... Jag njuter så av att titta på dessa fina bilder :)

Jag håller med, vackra ting behövs om man är inne mycket :)

Ja han gillar att jobba med olika aktiviteter... Än har han inte lyckats få upp korken på en petflaska men kanske tillslut :)

Visst är det bra när man kan göra roliga leksaker själv till sin älskling, bara fantasin sätter stopp :) Kan tänka mig att eran goa Teddy har en hel massa leksaker...

Har framfört detta till min älskade gube och han har kramat om mig från er... Tack snälla för den... Hjälper mig så med fina cyber vänner

 
Kerstin

Kerstin

2 april 2011 12:25

Tänk vad skönta att det är april men det märks oxå på det nyckfulla vädret!
Så söt han är din lilla gubbe, lilltungan ute!
HA det så skönt i helgen!
Vårkramar!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.seen.se

Pottipotti

2 april 2011 16:39

April klingar fint :) Visst är han ljuvlig ;)

En fin helg till er med Kramkram

 
Pirkko

Pirkko

7 april 2011 10:33

Nu börjar våren visa sig på riktigt här!
Hoppas att du mår bra ... Kramar :-)

http://www.pirkkohakkarainen.se

Pottipotti

10 april 2011 12:44

Vad härligt Pirkko... Vi är nu uppe i fjällen och här är det inte så många vår tecken än, fast å andra sidan regn är väl ett!

Hoppas att ni får en fin vår med massor av vår tecken :)

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards