Alla inlägg under december 2013

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)


 

Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3


 

 

 

       

  

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att fota med denriktiga kameran saknar jag så oerhört, men det är allt för lätt att ta fram telefon och ta en bild fast dessa bilder går ju inte att jämnföra på långa vägar... Tyvärr vinner oftast telefonen kameran, men dessa bilder som jag nu lägger ut är tagna med min Nikon :)


 


Som jag så ofta säger nåväl det ger sig väl till slut det här med bloggandet, och det lär det nog göra också. Sen FB och Instagram kom så får jjag en känsla över tt dessa har tagit över mer och mer och att bloggande är näst intill ute nu fr tiden vilket jag tycker är jätte tråkigt... När jag nu äntligen är här för andra gången denna vecka så kan jag ju lika gärna låta fingrarna knappra lite fram och tillbaka och se var det bär hän... Kan hända att jag blir smått irriterad över mig själv att jag märker att jag bara mer och mer tappar en bokstäver att dom hamnar huller om buller i orden, detta har kommit än mera pga av alla blodförgifningar jag haft... Synen hörsen minnet och mycket annat har blivit mer förvärrat av dessa TYVÄRR!!!


Senast jag var nära att få en blodföegiftning ( Sepsis ) igen var förra veckan, så nu äter jag en häst kur antibiotika, men jösses så trött jag blir av den och att hela tiden var så  här sjuk, fast det kunde man inte tro i natt. nä i natt har jag inte fått många timmars sömn, men kroppen är väl inte riktigt så snäll med mig som jag önskar...Kanske tur att dom ringde och sa bort urologen idag pga av sjukddom sitta där med ögonen i kors och inte fatta så mycket av vad som sägs är kanske ingen ide' :) 


 


Skämt å sido, vill försöka fara och hälsa på min älskade Mamma och Hennes Gubbe i stället det var allt för länge sen vi sågs sist... Saknar dom så oerhört och det gör min  

Nä kära cyber världen nu ska jag ta och dricka mitt kaffe innan jag måste skära det med med kniv har en förmåga att alltid dricka mitt kaffe hur kallt som helst fast jag skulle behöva dricka det medans det är varmt eftersom jag fryser som attans...


 


Ja ja det blev ett inlägg i alla fall och ni jag hoppas ni tar orden som hoppar lite hit och tid som det är och att det här inlägget är som det är :) Men en sak är då säkert det var riktigt riktigt roligt, att fara med fingrarna över tangenterna igen, trodde inte alls att några ord skulle komma, så får vara nöjd över att detta!!!


   Kramkram på er alla goa där ute <3

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23

Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!


Okej nu är det så här... Jag är fruktansvärt sugen på en naken katt men är allergisk... Ja jag vet det går aldrig att garantera, men någon här i cyber space ute kanske är som mig allergisk och har erfarenheter om allegi och Spynks, hur dom funka ihop med hundar... En gång katt ÄLSKARE alltid KATT ÄLSKARE :) Vad reagerar man mest på när det gäller naken katten, dom har ju inte hår och som jag harförstått det så kan man bad dom ofta som med pudel... Är det mjället saliven el vad?... Jag är allergisk mot alla hundraser utom pudlar ( Vilket jag har idag ) det gör ju att jag kanske kan fixa en naken katt ( Sphynx), så snäll för och nackdelar tas tacksamt emot... Känner att jag vill veta allt!!! Kan inte få en katt ur skallen om jag någonsin kommer att kunna få det!

 

Sen fick jag en massa go råd av mina FB vännner, men behöver få än mer kött på benen... Så över ös mig med för och nack delar!!!

 

Mitt Svar jag gav till alla som gav mig råd på FB:

Tack för alla era svar...  Svar som jag var rädd för att höra men ett måste för mig... Jo jag vet av någon som har naken katt ( Sphynx ), men måste även ta hänsyn till att det inte får finnas några andra dofter som gör att jag blir dålig tex dofter av tvätt medel m.m Om jag ska testa någon sphynx,måste jag få låna hem en nybadad katt i oparfymerat, Vill ju kunna snusa in mig i det lilla livet och verkligen känna av katten, ha möjlighet att kanske få ha den här i någon dag!

Kan tyvärr säga att varken Cornich el Devon Rex fixar jag, har haft såna katter för snart 16 år sen, världens mysigaste katter, det var nämligen så min svåra astma startade eller om det var pga av min nevrologisk skada sen olyckan som förvärrade allt mina läkare vet inte...men det kommer jag nog aldrig riktigt få veta, därför är det så svårt att släppa tanken på en katt igen... Har nämligen hört att dom påminner mycket om Devon Rexar i sitt sätt och det gör ju inte saken lättare, för så underbara katter som dom var är svåra att finna en blandning mellan katt och hund, följde med en över allt sov och ville alltid vara nära...Jag bada ofta mina katter och så kan man också gära med naken katterna om jag förstått rätt, som man kan göra med pudel :)

Men självklart är rädslan där, TÄNK om det inte funkar, TÄNK om jag måste lämna bort det lilla livet, för när jag inte kunde ha kvar mina Devon rexar var en av mina värsta dagar  Ja år av saknad eftersom den personligheten och tanken på att inte ha kvar en små liv skar sönder mitt hjärta... Dom var helt underbara mina älsklingar som jämt var med över allt...

MEN TÄNK  om jag blir sämre... FAST TÄNK OM: Jag skulle kunna fixa en sån här härlig katt och aldrig har tords prova, tänk om jag kan få en ny chansen att mysa få mysa i soffan med en liten katter igen, ja tänk vilken känsla :) Man lever en gång och arför ska jag låta detta stå emot mig ochh min allra högsta önskan, ja jag vet är mycket sjuk och kan bli sjukare, men ändock, den kanske ger mer än vad verkan blir !!! Jag tordes ju pröva MED pudel och dett gick ju hur bra som helst, jag lät inte det stoppa mig...

MEN FAKTA ÄR: att visst känner jag mig rädd att åter igen bli ledsen över att ALDRIG kunna ha en katt igen, för saknaden är så oerhört stor... 

Jag har hört om Sibirisk katt men är rädd att jag skulle reagera mer på den pga av att den är lång hårig och att dom drar in mer i sin päls!

Så snälla ni berätta mer för mig, berätta gärna vidare till era nära kära vänner och bekanta, för jag vill veta mera, ja ALLT om dessa katter... Vill höra av fler som har erfarenheter av Sphynxen... Någon som vet var jag kan ta kontakt med någon?... En Sphynx sida tex ?.. 

Med tanke på mitt handikapp sitter i rullstol så skulle det vara lättare för mig att ha katt än hund idag om jag ska vara riktigt ärlig... Men hade jag inte haft mina älskade pudlar idag som kryper upp i famnen då dom behövs som bäst vet jag inte hur jag skulle fixa mitt liv just nu...

 

  Tack på förhand & Kram till er all där ute

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards