Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Febran!

Av Pottipotti - 21 september 2010 17:20

Jaha, då har man åkt på feber som många med mig verkar ha... En efter en drullade dit hos Svärmor... En del har redan piggnat på sig och för en del tar det längre tid att piggana på sig...


 


I kväll skulle jag, Twix och guben ha farit till kennel klubben för att gå en work-a-thon... En slags hinderbana man gör tillsammans med hunden och sen skulle vi grilla tillsammans med andra hundägare... Fast nu blir det sängläge istället... Suck!!! Nåja, huvudaken är att jag är på benen till helgen, då har jag anmält mig och Twixen till en tävlingslydnads kurs... Som jag längtar .)



Även om man känner sig risig och har en pudel i familjen som dessutom är långhårig, är det bara att kämpa sig upp ur soffan och ta tag i pälsen...Har rakat nos, mage och runt svansroten samt tovutrett honom... I morgon blir det tassar, klor och tänder... Apropå päls.. Är så sugen på att klippa Twix i en Amerikans lejonklippning... Det lutar mer och mer åt en sån frilla om 2 veckor, sen får vi se ifall det blir mera päls som ryker...


 


Hösten har kommit hit på allvar, även om man inte kan tro det på bilderna jag sätter ut i bloggen... Dessa underbara blommor är tagna i sommar från min enda blomrabatt, som får leva sitt eget liv... I år har dom stått i blom som aldrig förr.


 


Hur fort gick inte denna sommar... Hann inte riktigt med... Om jag inte hade haft bild bevis hade jag inte trott på att den varit här än... Har inte gillat hösten förr, men ju äldre jag blivit ser jag den med helt andra ögon... Hur fridfullt är det inte att ta med sig choklad ut i skogen och gå härliga prommisar med familjen... Se hur träden och marken förändras i färg... Daggen som smeker löven som sakterligen faller till marken... Vilken underbar årstid hösten är!

 


Dessutom har jag höst barn... Äldsta sonen fyller 24 år på fredag och den yngsta fyller den 28 okt  21 år... Ojoj,  tiden har nästan gott för fort! Min kära Svärmor kommer hit i kväll, hon ska passar på att fira sitt barnbarn i förskott med hemma gjord tårta och lite presenter...

 
 
Karin o svartnosarna.

Karin o svartnosarna.

25 september 2010 22:48

Hej Annelie!
Fy sjutton för att bli sjuk,har själv dragit på mig feber o halsont som bröt ut idag:-(
Men inte undra på att din son är duktig på att fota när han har en mor som fotar så underbart fina kort och blomkorten bara så fina liljorna helt underbara.
Lät mysigt med hundklubben ut med voffsingarna o sedan grilla,men det går säkert fler tåg.
Skulle vara kul att ha något sådant här där jag bor också,men det är tyvärr långt att åka.
Ha det så gott vännen o lille twixen,kramar Karin o svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

 
Marsipanen

Marsipanen

26 september 2010 21:32

Hoppas förkylningen gett med sig, många är förkylda nu. Darling har hostat och harklat i flera veckor, envist är det!
Fina sköna bilder, och visst är hösten underbar! Möjligen att jag kan tycka att november är lite trist, men då får man hålla sig inne och surpla te istället!
kramen!

http://marsipan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pottipotti - 4 februari 2015 03:16

Jag vet inte om man ska säga god morgon el snart god natt, har nu legat vaken ett tag men ska inte klaga har sovit till och från...   Jag har nu bestämt mig för att jag ska lägga ner denna blogg eller rättare sagt så ska jag inte blogga från den ...

Av Pottipotti - 28 december 2013 20:42

Bättre sent än aldrig eller hur :)     Sen har vi fått några jätte fina julkort som vi tackar ödmjukast över & Många god fortsättnings kramar till er <3                    ...

Av Pottipotti - 4 december 2013 08:14

Ja egentligen varför envisas jag med att ha kvar bloggen när det uppdateras så dåligt, men min önskan är väl att inspirationen kommer igen attt både surra av sig om all mellan himmel och jord samt att ta tag i det här med att ta mera bilder, för att ...

Av Pottipotti - 2 december 2013 09:23


Nu är det så här att jag gjorde ett inlägg på FB angående en Sphynx eller inte, min längtan är så STOR att det rent värker och gör ont i hela mitt hjärtat... Inlägget börjar så här, men är lite om gjort här i bloggen!!!   Okej nu är det så här......

Av Pottipotti - 23 maj 2013 08:08


USCh och FY så dålig jag är på att uppdatera bloggen... Men inspirationen har och är inte så hög att hålla på heller, det är så mycket annat som har och tar upp min tid... Tyvärr allt för tråkiga saker, men det finns även en del roligt som har hänt.....

Presentation


Hoppet är tyst och starkt
med lite näring kan det uthärda
med lite ljus kan det överleva
det gör livet möjligt!!!

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Mina älsklingar

              Twix 9 veckor

                 Min Darling

               Ice 9 veckor

Vänner

Pudel Uppfödare

Handarbete

Övriga länkar

Choose your language


Ovido - Quiz & Flashcards